Spring naar bijdragen

accu probs


djeff
 Share

Recommended Posts

ang geleden dat ik nog een gepost heb, maar ondertussen ben ik weer aan t karren met de jeep, na bijna een jaar stil gelegen te hebben..er is ondertussen een boom gevallen op de jeep en heb het koetswerk weer moeten bijwerken enzo..soite..hij is gekeurd en wij zijn weer aan t rijden, dat is belangrijkste..:lol:

mijn probleem: als ik gereden heb en de jeep 2 dagen op stal zet, heeft de accu niet genoeg kracht om terug te starten, heb de accu vervangen, maar probleem blijft..ik vermoed dat ik ergens verlies heb, waar moet ik het beste zoeken??

de voltmeter doet ook raar, een moment staat hij op 0 en het ander staat hij op 12.5volt, als hij dan start blijft hij nog op 0 staan, wat gas geven doet hem op 13. a 14 volt springen... :blush: vermoed ook slechte contacten dus..als ik de motor effe laat draaien en hem afleg en terug probeer, springt hij dadelijk op 12.5 a 13volt en start hij vlot, 5 minuten wachten weer op 0 volt...en moeilijk starten

Thx J

Link naar opmerking
Deel via andere websites

neem aan dat de accu vervangen is door een nieuwe.

zet eens een multi-meter op de accu en kijk eens hoeveel volt je daar hebt.

daarna wagen starten om te kijken of je dynamo het wel doet moet nu bij accu ongeveer tussen de 13-14 volt hebben.

voor het zoeken naar lekspanning even zoeken met de zoek functie hoe je dat het makelijkst kunt doen.

Had zelf dat ik soms helemaal nergens meer spanning had, na het schoonmaken van de accupool aansluitingen en aardingen tot nu toe geen problemen meer.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...