Spring naar bijdragen

Chief 1975 met grille uit 1979 ?


Chief1975
 Share

Recommended Posts

Beste mede-jeep-eigenaars,

Volgens mij heeft mijn chief een neus uit 1979?

Sinds 2 weken eigenaar van een Chief uit 1975. Loopt heerlijk en de binnenkant is mooi :lol:. De buitenkant is keihard maar moet echt gespoten worden. Verkleurd, striping brokkelt af, hier en daar minimaal deukje. Nu ben ik in mijn ontdekkingstocht op iets raars gestuit. in dit forum zie je als eerste thread een overzicht van de verschillende grilles. Mijn Chief zou dan een Pig Nose grille uit 79 hebben terwijl hij de Razor grille zou moeten hebben.

Weet iemand hoe dat zit?:yes:

(Foto's volgen!)

Geert Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor. Er zijn licht verschillende motorkappen, maar het verschil zit vooral in de gaten voor de "Nosebar" die de Razor heeft. Als je een motorkap zonder nosebargaten hebt moet je die wel maken. Op die van mij zitten de gaten er nog, maar ik vind dat op een "truck"wel kunnen En een nosebar zoeken natuurlijk als je die wil hebben. Ik zie op jouw foto's inderdaad geen nosebar. De Razor past daar gewoon onder. Misschien zitten de Nosebar-gaten er ook al...

Wat wel anders is is dat jij vierkante lampen hebt. Bij de razor horen ronde. Moet dan je ook even wisselen.

Volgens mijn boekje had de Pickup de Rasorgrille van 1969 tot 1980. De Wagoneer had de Razor van 1966 tot 1971, toen kwam de horizontale tot 1974 en de "Hatched" van 1974 tot 1980.In 1980 "vertical bar"met vierkante komplampen. Cherokee kwam in 1974 met de Razor van de Pickup. In 1979 kwam er de Export Cherokee met nieuwe grille met smalle horizontale balken.

Kortom veel verschillende grillles. Kies maar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...