Spring naar bijdragen

Benzinetank leeg, gevuld, start niet meer help!!


Recommended Posts

Middag mede jeepers,

mijn vrouw zet gisteren de auto op oprijpad neer (loopt iets af)

pak ik vanmorgen de jeep, tank leeg , niet starten, daarna 20 liter benzine gehaald, erin en nooit meer aanslaan

ik zie wel dat de benzine meterniet uitslaat met 20 liter erin, accumeter blijft ook totaal links staan ??

wie o wie heeft hier ervaring mee

gr ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het verleden meegemaakt doordat de tank leeggereden was de benzinepomp was overleden.

Benzine werkt ook als koelmiddel voor de pomp.

Dus meten is weten.Meet eens of je spanning hebt op de stekker bij de tank.

nou het rare is dat ik als ik kontakt maak mijn voltmeter en de benzine meter beide niet zie uitslaan, gisteren gekeken en hij vonkt ook niet

dus ik zat meer te denken aan de startonderbreker of eoa zekering maar ja waar zit dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een startonderbreker krijgen de meters wel degelijk stroom..

Maar goed, alle zekeringen nakijken helpt altijd in dit geval.

Er is een 'power distribution center', zwarte box aan de zijkant van de motoruimte. Daar zitten de zekeringen en relais voor brandstofpomp en een heleboel andere zaken.

Achter/onder het dashboard zit een 'normale' zekeringen kast, voor verlichting e.d.

Waar ze exact zitten bij de GC weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een startonderbreker krijgen de meters wel degelijk stroom..

Maar goed, alle zekeringen nakijken helpt altijd in dit geval.

Er is een 'power distribution center', zwarte box aan de zijkant van de motoruimte. Daar zitten de zekeringen en relais voor brandstofpomp en een heleboel andere zaken.

Achter/onder het dashboard zit een 'normale' zekeringen kast, voor verlichting e.d.

Waar ze exact zitten bij de GC weet ik niet.

Ik heb alle zekeringen nagekeken van de pdc en relais omgewisseld, echter alles oke

wat zit er trouwens links onder het stuur voor bedrading weet jij dat,

bij de bijrijderskant zitten de rest van de zekeringen

weet jij toevallig wat de meters dan aanstuurt zowel voltmeter als benzine meter slaat niet uit, verlichting etc doet ut wel

gr ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzine meter krijgt zijn info van de brandstofpomp via de PCM, dus in dat hele traject zou een fout kunnen zitten.

een FSM zou een hele hoop schelen, ook i.v.m. de connecties.

voltmeter slaat ook niet uit, die hoort toch bij kontakt maken in het midden te staan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzine meter krijgt zijn info van de brandstofpomp via de PCM, dus in dat hele traject zou een fout kunnen zitten.

een FSM zou een hele hoop schelen, ook i.v.m. de connecties.

zeg ik heb afgelopen zaterdag er wel een blik wyns ingegooid voor lekkage olie(tegen) kan dit niet op eoa sensor zitten waardoor alles geblokkeerd wordt

ps handmatig uitlezen codes lukt niet !

3 x aan uit en 1 x op aan laten staan

wat doe ik fout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...