Spring naar bijdragen

Geluid in versnellingsbak tijdens schakelen


Trufke
 Share

Recommended Posts

Ik heb mijn Cherokee nu een maand of 5 en mij begint steeds meer op te vallen dat hij een soort van ratelend geluidje produceerd tijdens wisselen van versnelling. Het is een 3,7L automaat. Ik ging ervan uit dat dit erbij hoort, dus normaal is.

Aangezien de auto nu nog onder Bovag garantie valt wil ik het graag zeker weten.

Het beste hoor je dit ratelend geluid als je hem met het raam open van de N in de D of R zet, of andersom. Een geluid zoals een bekende ratelsleutel. Het duurt ongeveer 2 seconden.

Ik kan het met geen andere auto vergelijken, dus ben er vandaag maar eens mee naar de dealer gegaan. Deze heeft er dusdanig aandachtig naar zitten luisteren dat ik me afvraag of het wel een normaal bijgeluid is. Ben nu nieuwsgierig of anderen met een automatische versnellingsbak dit geluid herkennen.

Wie herkent dit? Of misschien juist niet?

Bvd

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben er inmiddels achter dat dit inderdaad meer voorkomt. De mijne heeft het alleen iets harder maar kan geen kwaad.

Waar ik wel nog aan twijfel is of de behoorlijke schok die de auto maakt wanneer ik hem in de R zet wel normaal is. Vanuit de D naar de N wervaar ik een kleine schok, lijkt me normaal, vanuit de N of P naar de R is de schok toch wel behoorlijk.

Wie herkent dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...