Spring naar bijdragen

Beton storten


EJG
 Share

Recommended Posts

Heb een garage met een betonnen vloer.

Nu wil ik het oprijgedeelte ook van beton / cement gaan maken.

Er lagen normale stoeptegels, maar omdat de deur is verbreed, moet ik ook het beton verbreden.

Ik heb al een bak gemaakt en hieron beton gestort. Hier overheen een zandcementvloer gelegd van min 6 cm.

Wordt dus een oprijgedeelte om in de garage te komen.

Nu blijkt het toch niet helemaal goed te zijn gegaan , want het ligt niet geheel stevig.

Advies ingewonnen en krijg verschillende antwoorden.

advies 1, alles eruit en opnieuw doen met een verharder (zandcement laag)

advies 2, alles eruit en allen beton doen (ivm gewicht jeep)

advies 3, nu alsnog een expoxy coating eroverheen doen.

Wie het weet , mag het zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een garage met een betonnen vloer.

Nu wil ik het oprijgedeelte ook van beton / cement gaan maken.

Er lagen normale stoeptegels, maar omdat de deur is verbreed, moet ik ook het beton verbreden.

Ik heb al een bak gemaakt en hieron beton gestort. Hier overheen een zandcementvloer gelegd van min 6 cm.

Wordt dus een oprijgedeelte om in de garage te komen.

Nu blijkt het toch niet helemaal goed te zijn gegaan , want het ligt niet geheel stevig.

Advies ingewonnen en krijg verschillende antwoorden.

advies 1, alles eruit en opnieuw doen met een verharder (zandcement laag)

advies 2, alles eruit en allen beton doen (ivm gewicht jeep)

advies 3, nu alsnog een expoxy coating eroverheen doen.

Wie het weet , mag het zeggen.

dag evert (toch)

zo te lezen heb je een betonvloer gestort

met daarover een afwerkvloer 6cm of begrijp ik het verkeerd

en je hebt toch niet de beton over de tegels gestort

en heb je ook wel poerten gemaakt tot op het vaste voor verdelen van het gewicht

beton is over algemeen 2200 kg per cub ligt aan de samenstelling

maar goed en heb je ook wel betonmatten er in gedaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd Evert ;)

Er lagen normale stoeptegels. Deze heb ik eruit gehaald en hierin beton gestort. Dit ligt wel goed.

Hier overheen heb ik een zand cementvloer gedaan om het geheel mooi glad te krijgen. Dit laatste is dus niet helemaal goed gegaan.

Zelf denk ik om weer beton te doen (met kiezels) en dan maar zo glad mogelijk af te werken.

Kan me voorstellen dat als je een Jeep in en uit de garage rijdt (moet toch een beetje draaien) dat die zand cement vloer niet helemaal gaat houden door het gewicht en het wringen van de banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd Evert ;)

Er lagen normale stoeptegels. Deze heb ik eruit gehaald en hierin beton gestort. Dit ligt wel goed.

Hier overheen heb ik een zand cementvloer gedaan om het geheel mooi glad te krijgen. Dit laatste is dus niet helemaal goed gegaan.

Zelf denk ik om weer beton te doen (met kiezels) en dan maar zo glad mogelijk af te werken.

Kan me voorstellen dat als je een Jeep in en uit de garage rijdt (moet toch een beetje draaien) dat die zand cement vloer niet helemaal gaat houden door het gewicht en het wringen van de banden.

klopt wat je zegt

betreft de jeep en wringen

maar vaak word er geen contact vloeistof gebruikt

je hebt nu een betonnen ondervloer waarschijnlijk glad

daarover heb je een cementvloer gelegt van (1op 6 )

deze vloer maakt geen verbinding met de boven vloer daardoor gaat ie werken schuiven scheuren brokkelen

oplossing

cementvloer er weer af halen leuk klusje

daarna de vloer opruwen voor hechting

betoncontact er op en gewoon beton er op met kleine kiezel

deze kun je met een vlakspaan zeer glad krijgen

of als het een groot stuk is afvlinderen met een vlinderstok

trukje is ook de beton niet te dik maken zodat je het kunt afspanen:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Evert

Op zich moet het makkelijk kunnen met een cementvloertje over de beton, zitten echter wel enkele voorwaarden aan. Als eerst moet je werkvloer wel stevig genoeg zijn om de last te dragen, deze mag niet glad afgewerkt zijn want dan hecht je cementvloer niet. Vervolgens doe je het zand en cement, verhouding 4op1, droog mengen en dan water toevoegen tot je een bal kunt kneden die niet uit elkaar valt. nu eerst je ondervloer goed nat maken en met puur cement instrooien en invegen. Dan kun je je mengsel er op kiepen, dan vasttrappen, afreien, en met schuurbord zolang schuren tot er geen putjes meer zijn. daarna nog even met een slicht afspanen. Nu is de vloer klaar en leg je er plastic over zodat hij niet te snel opdroogd, je kunt water over de plastic sprenkelen zodat hij blijft liggen.

Je kunt ook een dun laagje beton er over doen, gebruik dan parelgrind, zorg dat deze zo droog/nat is dat er geen water bovenop komt te staan. De werkwijze is hetzelfde als met de cementvloer, alleen nu doe je met het schuurbord schuren om de cement omhoog te trekken.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik het goed dat je cementdekvloer buiten ligt?

indien ja, dan is het verstandig om de vloer voor gebruik met een slurry van cement en water 1:1 in te wassen met een vloer wisser. Hierdoor wordt de vloer wat slijtvaster en iets beter waterdicht.

ook mag ik hopen dat je betonvloer dik genoeg is en er bewapenigstaal in zit.

ook kan de levensduur van de zandcementvloer verlengd worden door er een krimpnet in te werken.

suc6 evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...