Spring naar bijdragen

Vrijloopstand defect Warn 9.5Ti


Recommended Posts

Ik heb een Warn lier 9,5 Ti en heb een probleem om hem in de vrijloopstand te krijgen. Electrisch op- en afwinden gaat prima. Alleen de handle op de end housing voor de vrijstand wil niet om en als ik hem wel omkrijg dan loopt hij niet in zijn vrijloopstand.

Via Warn US kreeg ik het volgende advies:

  1. Once you open the end housing the first thing I would check is for the obvious, broken gears, teeth, ect.
  2. Then look at the sliding ring gear, this is the large round outside gear that sides back and forth with the clutch lever is turned. It will have teeth that run on the inside from one side to another, the teeth edges on the drum side should be machined flat, the teeth facing the clutch handle should have pointy edges.
  3. Make sure this sliding ring gear is facing the right direction.

http://www.warn.com/corporate/authservicecenters.shtml

http://www.warn.com/truck/ReplacementParts/parts/137/64645C3.pdf

Inmiddels heb ik de end housing part no 64631 gedemonteerd en de tandwielen bekeken, maar mijn inziens zien die er goed uit en er zijn ook geen sporen van metaaldelen. Wel viel mij op dat de pakkingsring niet helemaal goed afsluit, waardoor er binnenin wat kleine roestplekjes zijn, maar dat is minimaal en zal volgens mij niet het probleem kunnen veroorzaken. Verder is de lier nog zo goed als nieuw en slechts een paar keer gebruikt.

Weet iemand waardoor dit probleem ontstaat en hoe het te verhelpen is voordat ik de whinch terug ga sturen naar 4WD?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel, de tandwielen moeten gesmeerd worden. De ontkoppeling ook.

Doordat de pakking gedeeltelijk los is kan er dus vuil/vocht inkomen. Dit is toch best wel niet vaak goed voor de smering. :bye1:

Zover ik weet horen de tandwielen de 'drijven' in het smeer. Goed schoonmaken, smeren (gewoon volgooien) en dan netjes met een goeie pakking dichtmaken. Dan zou het verholpen moeten zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er toch meer aan de hand is, want de lier is 3 tot 4 maanden oud en amper gebruikt. Toen ik de End Housing deksel open maakte, zag ik dat de tandwielen goed in het vet zaten en dit was totaal niet vuil, maar zacht en zwart.

Dus zijn er meerdere tips of ideeën of heeft iemand ervaring om naar de fout te zoeken, dan ben ik wel bereid om daar naar toe te rijden. En het hoeft ook niet gratis.

bewerkt door martin1947
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er toch meer aan de hand is, want de lier is 3 tot 4 maanden oud en amper gebruikt. Toen ik de End Housing deksel open maakte, zag ik dat de tandwielen goed in het vet zaten en dit was totaal niet vuil, maar zacht en zwart.

Dus zijn er meerdere tips of ideeën of heeft iemand ervaring om naar de fout te zoeken, dan ben ik wel bereid om daar naar toe te rijden. En het hoeft ook niet gratis.

bewerkt door martin1947
verwijderen staat dubbel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...