Spring naar bijdragen

Jeep Wagoneer motor vervangen


Wagoneer only
 Share

Recommended Posts

Zo, alweeeer ff geleden maar ben nu ook errug druk (met de Jeep)

Weet ff niet waar te beginnen.

oh, bij het begin :P

Gereviseerde motor gekocht bij www.usa-engines.com inclusief nieuwe boogies/splashpan/thermostaat/inloopolie/complete pakkingset en nog wat rariteiten --> totaal bedrag €2.800,=.

Heb goed contact met de verkoper en kan hem overal over bellen (ga ik doen als de motor er weer in gaat).

Inmiddels heeeel veel tijd besteed aan het maken van foto's en het labelen van allerlei slangen (zijn er zoveel) en van alle electra (zijn er stukken minder).

Tsja en dan kom je er niet onderuit om een aantal schroeven en bouten los te gaan draaien, in mijn geval zaten een hoop van die dingen pas 26 jaar vast :bye1:. Kruipolie doet wonderen,dag roest :unsure:.

Eerst nog ff een motortakel gekocht voor €135,= (incl BTW) bij een handelaartje via marktplaats en deze kan 2 ton op zijn zwaarst tillen en als de hefboom in uitgerekte stand staat toch nog 500 kilo, maar op de stand die bij mij voldoende is dan tilt deze 1 ton. Ik vond het geen geld tov van huren voor een week a minmaal €20,= en dan moet je alles plannen, dit ding staat er nu en als ik klaar ben dan gaan we weer lekker naar marktplaats.

Echt aan het werk

Manifold eraf gehaald en nu zie ik waarom die nieuwe splashpan geen overbodige luxe is (tering wat een aangekoekte rotzooi) ook de pakkingen van de manifold zijn aan gort (en flink), kleppendeksels eraf (pakkingen daarvan brokkelen uit mijn vingers), de deksels zelfs in de vaatwasser gedaan en daarna nog maar even in de week gelegd. Alles flink schoongepoetst en geschuurd en in de lak gezet (warmte vaste verf uit een spuitbus tot 500 graden).

Daarna weer lekker onder de Jeep gekropen om zo nu en dan met heel veel moeite een paar vastgeroeste bouten los te draaien, en zodra ik na een half uur dan eindelijk die ene los heb dan gaan we weer verder met fotograferen en labelen, over een uur heb ik wel weer de energie om met een ratelsleutel 1 klik per bout verder te komen:wacko:.

Vandaag ben ik dan eindelijk zover dat de motor helemaal los ligt, dwz ik zou nu kunnen gaan tillen/takelen. Gezien het weer (heb geen garage en doe dit op onze oprit:yes:) gaan we midden deze week verder.

Ik moet zeggen dat (afgezien van de roestbouten) alles erg meevalt als je alles maar opschrijft en foto's maakt, en als je zelf ook alle weer benodigde onderdelen goed schoonmaakt en onderdelen vervangt (bouten en moeren totnuto).

Als de motor eruit is dan pas ga ik de voorkant van het blok (met al die poelie's) demonteren maar dan heb ik er tenminste geen auto meer omheen zitten en dat werkt toch wel wat makkelijker (sta er ook van te kijken hoe ze destijds zo'n auto in elkaar hebben gezet).

De uitlaatspruitstukken ziiten nu ook nog vast dus die gaan er dan pas vanaf en die hebben ook onderhoud nodig:(.

Nu even wachten op wat beter weer en een buurman (motorklep moet eraf) en dan gaat dat ouwe ding eruit, ik heb het idee dat terugplaatsen een stuk makkelijk gaat worden:whistle: (hierover later meer).

Weet ook even niet waar ik dit topic nu heen moet plaatsen en wil ook foto's gaan toevoegen, ga nu mijn rug even rust gunnen in bad;).

Greetz Joost:bye1:

PS dit relaas is er een van de afgelopen 3 weken waarin ik in de weekeinden wel eens tijd had en anders doordeweek tussen 18.30 uur en 22.00 uur, kortom alles voor de Jeep en gezin ......:D maar mijn jongens van 6 en 3 hebben natuurlijk ook nog een paar schroeven losgedraaid:lol:. Vrouwlief is blij met de snelle voortgang en wil als eerste een proefrit maken:wub:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...