Spring naar bijdragen

Electra Jeep Cherokee


Recommended Posts

Beste mensen,

Ben nieuw hier op dit forum en ik heb de volgende vraag.

Ik ben in het bezit van een Jeep Cherokee uit 92 en ik heb een electra probleem:blink: bij me kabelboom.

Er is een kabeltje (witte kabelhoes met zwart streepje) doorgebrand vanuit me zekeringkast naar de meters o.a. KM/toeren teller, brandstof en temperatuur meter en deze werken ook niet meer.

Kan iemand mij hiermee helpen?

BVD. Loek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam het doordat er iets tegenaan gekomen is, of is het draadje uit zichzelf doorgebrand?

Eerste optie is makkelijk, nieuwe draadje leggen en goed vastmaken.

Tweede optie wordt lastig.. een te hoge stroom zou dat volgens mij kunnen veroorzaken, maar dan zou er kortsluiting moeten zijn en een te zware zekering die dat niet voorkomt.

Is er wat nieuws aangelegd in de laatste periode?

nee.. ik alles behalve een electra-goeroe maar dat maakt dit soort zaken extra interessant voor mij.

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Kamel,

Bij mij weten is er niks nieuws aangelegt, ben wel zelf bezig geweest maar dat was rechtstreeks van de accu (27mc en carkit telefoon).

Weet wel dat er aan de bedrading is gezeten en ik heb het idee dat wat jy schreef over te hoge stroom klopt:yes:. want ik had er een zwaarder zekering ingezet om te kyken wat i dee maar daar smoolt het plastic van af.

Me vrouw had de sigerette aansteker gebruikt en toen kwam er rook onder het dashboard van dan. Myn vermoeden zelf is een aarde kwestie maar weet ik nie zeker en ik kan hem ook nie doormeten want ik heb de apperatuur nie.

gr. Loek

ps ben ook geen electro goeroe, doe meestal de wagen weg als ik denk dat er electro problemen komen maar ja heb de wagen nu een paar maanden en ik ben hopeloos verlieft hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...