Spring naar bijdragen

Olie vuldop - PCV valve


Gast Iwan Overmars
 Share

Recommended Posts

Gast Iwan Overmars

Ik zat net even op het net waar ik las dat iemand op zijn AMC360 een slang had lopen van de uitloop van de oil filler cap naar de grommet van de PCV valve? Volgens die persoon kon dit prima en reed hij hier al jaren mee rond.

Ik weet niet beter dat de slang van de PCV valve naar de carburateur loopt of anders uitmondt in je luchtfilter. Maar waar kun je dan de slang van de oil filler cap naar toedoen?

Heeft iemand hier een tekening / schema van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat net even op het net waar ik las dat iemand op zijn AMC360 een slang had lopen van de uitloop van de oil filler cap naar de grommet van de PCV valve? Volgens die persoon kon dit prima en reed hij hier al jaren mee rond.

Ik weet niet beter dat de slang van de PCV valve naar de carburateur loopt of anders uitmondt in je luchtfilter. Maar waar kun je dan de slang van de oil filler cap naar toedoen?

Heeft iemand hier een tekening / schema van?

De slang van de oil filler cap zit bij een originele amc V8 op het (originele) luchtfilterhuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iwan , alle milieu shit er gewoon afhalen dat is veruit het beste voor je motortje.

Er zijn filters die rechtsstreeks in je olievulbuis passen en dan blijft je luchtfilter lekker olie vrij.

Kan ik wel een heel verhaal gaan opsteken over onderdruk en aanzuiging....maar daar heb ik gewoon geen zin in!

groeten Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...