Spring naar bijdragen

start problemen


Recommended Posts

hallo sinds deze week heb ik start problemen met de wrangler

de startmotor draait gewoon rond maar hij slaat moeilijk aan. soms lukt het wel direct maar soms moet ik echt ff 10 seconden doorstarten. ik heb er nieuwe bougies in gezet maar dat heeft niet geholpen.

weet iemand waar dit aan kan liggen ?

groeten danny m

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe bougies is natuurlijk maar een gedeelte van de ontsteking.

stekkers, contactpuntjes van bobine en zo bekeken? Want als daar wat vuil/corrosie op zit wil het ook wel eens problemen geven.

Misschien even lichtjes opschuren.

Loopt ie verder wel normaal als ie eenmaal is gestart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Vervelend maar wat Kameel ook zegt: nog maar een gedeelte van de ontsteking.

Wat met de brandstof voorziening? Is het een injectiemotor? Dan kan je beginnen met de benzinedruk op de rails te meten (schrader valve).

Komt er geen straal benzine uit , dan zoeken in deze richting.

Benzinepomp,filters,leidingen,ballastweerstand,injectors.

Maar ook sommige sensoren kunnen moeilijk doen.

Met andere woorden: zoeken en elimineren. We horen het wel:bye1:

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat me wel opvalt is dat om dezelfde tijd mijn benzine meter niet meer klopt

normaal kon ik doorrijden tot aan het rode voor de benzine echt op was zoals bij elke auto

maar nu moet ik tanken als de meter nog op een kwart staat. heel apart. zou dit er ook mee te maken kunnen hebben of is het puur toeval dat het tegelijk gekomen is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat me wel opvalt is dat om dezelfde tijd mijn benzine meter niet meer klopt

normaal kon ik doorrijden tot aan het rode voor de benzine echt op was zoals bij elke auto

maar nu moet ik tanken als de meter nog op een kwart staat. heel apart. zou dit er ook mee te maken kunnen hebben of is het puur toeval dat het tegelijk gekomen is

ow..dat is een ander verhaal..

De brandstofpomp op je tank zorgt voor druk in de leidingen, maar daaraan vast zit ook je vlotter en dus je brandstofmeter. Misschien krijgen ze daar te weinig stroom? Connector bekijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

zo ben er inmiddels mee naar de garage geweest en heb zelf een paar dingen geprobeerd. het enige wat ik wijzer ben geworden is dat de benzine meter klopt maar dat de laatste 15-25 liter gewoon niet meer uit de tank gehaald word :S als ik door rijd tot hij echt begint te haperren gaat er 55 liter in. dat zou inhouden dat er 25 liter in de tank zit als hij dus niet meer wil. de tank zuigt geen vacuum dat heb ik al bekeken door met de dop eraf te rijden. ook lijkt mij dat de connector er nog goed uit zien. ik zie geen losse draden en ook geen rommel ertussen. wat zou het dan kunnen zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een recall geweest voor de 'fuel sending unit' die bij de benzinepomp zit.

Die werd kostenloos vervangen, als ze het tenmiste hebben vervangen.

Kans is dat de jouwe nog origineel is en nooit die recall heeft gehad, of dat hij gewoon opnieuw kapot is. In ieder geval lijkt het aardig op die 'sending unit, omdat die de waarden doorgeeft aan je PCM.

..Maar waarom hij niet start is weer wat anders.

Ik zou de hele zooi eronder vandaan halen en benzinepomp/sending unit/vlottrer etc allemaal vervangen. Dat is toch al een iets zwakkere plek van onze bouwjaren.

*edit...misschien eerst eens langs de dealer? Wie weet kunnen ze nog wat achterhalen.

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo heb even contact gehad met de dealer. blijkt dat er geen recals op mijn auto zitten de mijne komt uit november 97 en is model 98 en daar zat geen recal op zeiden ze :whistle: wat de monteur dacht dat er mis mee was is dat er een slang cq buis lek was van de brandstof module? als dit het geval was kon er simpel een nieuw slangetje op en anders een nieuwe module :S. kunnen ze daar een beetje makkelijk bij ? met tank eronder uit halen en dergelijke? of duurt dat aardig lang ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan denken we dus hetzelfde, helemaal vervangen heeft een paar voordelen: de tank hoeft er de komende jaren niet meer onderuit.

Er is een nadeel: ze vragen de hoofdprijs.

Misschien is het slangetje vervangen een optie, alleen is het werk net zoveel als een nieuwe 'module' installeren.

Het is goed zelf te doen, de tank verwijderen is niet vreselijk lastig. Hij zit vast met een paar beugels.

Denk er eens over na...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur werk dus? Klinkt allemaal aannemelijk.

Als het maar gebeurd toch? Vraag ook ff de prijs van die pomp (module), kan ook wel eens tegenvallen achteraf. :whistle:

Als je het zelf gaat doen:

Het meeste werk is de tank er onderuit halen, de pomp zit vrij eenvoudig vast. (kan toch nergens heen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neuh, maar verhogen is alweer handig. :yes:

aux serieux: een brug is wel fijn, maar als de tank los zit kan hij dieper vallen.

Ik weet niet hoe handig jij bent, ik weet alleen hoe het bij mij zou aflopen. :whistle:

Ik hoop iig dat het alleen maar het slangetje is....zo niet,

Zelf bestellen: $278,39/€180,- ... (klikkie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...