Spring naar bijdragen

zj wil niet meer starten


Recommended Posts

Hallo ,

gisteren start ik mijn wagen ,en na enkele ogenblikken schakelt deze over op gas, zoals gewoonlijk. Een 300 meter verder slaagt de motor af en nadien is hij niet meer weg te krijgen.Starter draaid maar motor slaagt niet aan .Na het uitlezen van de foutcodes krijg ik enkel 55 ?? Wie heeft enig idee waar ik de zoekaktie het beste kan starten en wat ik zoal kan uitsluiten ?

bedankt op voorhand:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na enkele malen starten zijn de bougies nat, shut downrelay en benzinepomp relay heb ik doorgemeten, en deze zijn ok. Truk met druknippel ga ik zeker morgen testen om zeker te zijn.

Nu heb ik mijn crank possitioning sensor eruit om deze na te meten.Nu ben ik helemaal niet technisch onderlegt en heb ik een vraagje hierrond :

als ik deze doormeet staat hij open en krijg ik geen weerstand, draai ik nu mijn polen of pinnetjes van mijn meter om, op de relay ,dan heb ik wel weerstand ?? is dit normaal of is hij stuk

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na enkele malen starten zijn de bougies nat, shut downrelay en benzinepomp relay heb ik doorgemeten, en deze zijn ok. Truk met druknippel ga ik zeker morgen testen om zeker te zijn.

Nu heb ik mijn crank possitioning sensor eruit om deze na te meten.Nu ben ik helemaal niet technisch onderlegt en heb ik een vraagje hierrond :

als ik deze doormeet staat hij open en krijg ik geen weerstand, draai ik nu mijn polen of pinnetjes van mijn meter om, op de relay ,dan heb ik wel weerstand ?? is dit normaal of is hij stuk

:P

Hallo Jeeper. Het doormeten van een CPS is niet eenvoudig.

Er zijn diverse soorten in omloop. Meestal alleen te herkennen aan de stekker.

Oude types hebben een ovale en nieuwe een ronde stekker.

Het omdraaien van de Multimeterdraden is ook van belang.

4.48 Mega Ohms bij de nieuwe en 2.20 Mega Ohms bij de oude.

Zwarte aan de B. Nieuwe: open Rode aan de C oude:open

Rode aan de C Nieuwe: open oude ook open

rode aan de B Nieuwe; 4.48 M Ohms Oude 2.50 M Ohms.:P

Ik zelf snap het niet meer:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het dan zo begrijp (na enkele uurtjes ontleden van boven staande uitleg:wacko:)is mijn CPS niet stuk.

zwart op b en rood op c relays is open

zwart op c en rood op b weerstand (weet de juist gemete waarden niet meer) bij mij is het trouwens de oude ovale stekker.

@ marcojeep : Heb truuk met nippel gedaan op fuelrail en de benzine spoot eruit, dus ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...