Spring naar bijdragen

afstellen rembanden automaat GC 2000


Recommended Posts

Ik zou graag willen weten hoe de rembanden van een automaat van een GC uit 2000 met een 4.7 V8 afgesteld moeten worden

Uit verschillende reakties heb ik begrepen dat hier het euvel kan liggen dat de overdrive er nogal grof in schakeld maar ik weet niet of het met afstellen van de banden weg zal zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou graag willen weten hoe de rembanden van een automaat van een GC uit 2000 met een 4.7 V8 afgesteld moeten worden

Uit verschillende reakties heb ik begrepen dat hier het euvel kan liggen dat de overdrive er nogal grof in schakeld maar ik weet niet of het met afstellen van de banden weg zal zijn

De 4.7 transmissie heeft geen rembanden, dus er valt ook niets af te stellen. Hooguit kan verkeerde olie ruw schakelen veroorzaken, of er moet sprake zijn van mechanische schade in het schakelsysteem.

Zie ook: http://wjjeeps.com/service/transmission.htm

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 4.7 transmissie heeft geen rembanden, dus er valt ook niets af te stellen. Hooguit kan verkeerde olie ruw schakelen veroorzaken, of er moet sprake zijn van mechanische schade in het schakelsysteem.

Zie ook: http://wjjeeps.com/service/transmission.htm

Greetz,

Ape

Hallo Ape

Bedankt voor je reaktie

Ik heb namelijk het probleem dat de overdrive er best wel grof inschakelt

Soms is het ook heel gevoelloos vandaar dat het me opviel

Nu ben ik gaan zoeken en kom op verschillende aspecten uit zoals rembanden of speedsensors in de bak en olie verversen etc.

Maar de auto is tot nov 2007 altijd in onderjoud geweest bij de dealer dus ik mag er toch wel vanuit gaan dat de olie nog goed is want die ziet er ook best goed uit

Toen dacht ik aan de banden afstelling maar als deze er niet in zitten ben je zo uitgesteld

Blijft alleen ietsmechanisch over denk ik maar dan moet hij het toch altijd doen zou je zeggen

Kan het iets te maken hebben met het rateltje dat je hoort bij inschakelen waar ik in mijn vorige vraag naar gevraagd heb?

Alvast bedankt

Rinus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog even verder rondgezocht op het www maar kan niets vinden over problemen met de lock-up van de vijfde versnelling. Omdat deze zorgt voor een starre verbinding tussen transmissie en aandrijving (zonder slip van de koppelomvormer), bepaalt ie hoe "hard ie er inkomt". Bij mijn vorige ZJ kon dit aardig verschillen, afhankelijk van de bedrijfstemperatuur van de bak.

Verder schrijft het manual bij 160.000km een vervanging van de versnellingsbakolie en filters voor (d.w.z. het grote panfilter en het cooler return filter). Ik weet niet hoeveel km jij weg hebt....

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog even verder rondgezocht op het www maar kan niets vinden over problemen met de lock-up van de vijfde versnelling. Omdat deze zorgt voor een starre verbinding tussen transmissie en aandrijving (zonder slip van de koppelomvormer), bepaalt ie hoe "hard ie er inkomt". Bij mijn vorige ZJ kon dit aardig verschillen, afhankelijk van de bedrijfstemperatuur van de bak.

Verder schrijft het manual bij 160.000km een vervanging van de versnellingsbakolie en filters voor (d.w.z. het grote panfilter en het cooler return filter). Ik weet niet hoeveel km jij weg hebt....

Greetz,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ape

Bedankt voor de genomen moeite

Ik had ook al een mailtje gestuurd naar een revisiebedrijf en kreeg daar de volgende reaktie op:

Hallo

Ik ben sinds kort bezitter van een jeep grand cherokee uit 2000 met een v8-4.7 ltr motor. Deze heeft 135000km gereden

Nu hoor ik als ik de auto gestart heb en ik wil deze in de P of R schakelen een licht ratelend geluid van ongeveer een seconde.

Ik weet niet wat het is maar volgens mij komt het de Automaat Ook voel ik soms een groffe inschakeling van de overdrive bij het rijden

Dit is bij ongeveer 90 km/uur Nu zou ik willen weten of dit aan de olie kan liggen of aan de rembanden als er deze inzitten of is het iets mechanisch in de bak??

Heeft u ervaring met dit soort verschijnsel en moet ik me hierover zorgen gaan maken Ik weet dat het moeilijk is via deze weg om zo een diagnose te kunnen stellen maar misschien heeft u hier eerdere ervaringen mee

Alvast bedankt voor uw reaktie

Met vriendelijke groet Rinus

Beste Rinus,

Het korte ratelende geluid bij het inschakelen van de D en de R is normaal bij een Chrysler transmissie. Het grove inschakelen van de overdrive is moeilijk te beoordelen, zo’n dergelijke klachten kunnen diverse oorzaken hebben, vaak vooral motorstoringen. Voor een echte diagnose zult u toch met de auto langs moeten komen

Volgens bovenstaande reaktie is het ratelen niet zo'n probleem

Blijft het groffe inschakelen nog over alhoewel ik het ratelen bij een andere jeep niet gehoord heb

Nu heeft deze jeep ongeveer 135000km geredendus of de loie en de filters al aan vervanging toe zijn dat weet ikl niet

Zo op het oog ziet het er best goed uit

Zal ook eens achter een manual van Haynes aan gaan

Is altijd makkelijk

In ieder geval bedankt voor je genomen moeite en mocht er nog wat te binnen schieten hoor ik het graag van je

Groeten Rinus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn WJ dezelfde klachten.

Ratelen is idd normaal, maar ook bij ons soms het hard inklappen van de versnelling.

Slaat de motor wel eens af bij hard afremmen ?

Of blijft het toerental netjes bij afremmen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn WJ dezelfde klachten.

Ratelen is idd normaal, maar ook bij ons soms het hard inklappen van de versnelling.

Slaat de motor wel eens af bij hard afremmen ?

Of blijft het toerental netjes bij afremmen ?

Motor is nog nooit afgeslagen bij remmen

Bij afremmen heb ik helemaal nergens last van

toerental is goed en motor loopt heel netjes

Ik heb er alleen last van bij opschakelen in de OverDrive

Dan schakelt de bak abrubt in de OD

Trouwens wel fijn om te weten dat het ratelen normaal is

Groeten Rinus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...