Spring naar bijdragen

lpg afstellen


Recommended Posts

collega jeepers,

even jullie advies,

na mijn 4.2 omgebouwd te hebben naar high out heb ik ook maar lpg ingebouwd. gisteren na 4 maanden voor het eerst starten,,,,, direct lopen.

ff uitleggen waar we mee te maken hebben

4.2 licht gehoond, nieuwe zuigerveren, kleppen geslepen, 4.0ho kop (waterpoorten afgedicht) 4.0wrangler uitlaatspruitstuk+inlaat. injectie is volledig verweiderd en inspuiters zijn afgedicht. luchthuis 40ho volledig 60mm

100% lpg dus;)geen benzine of computers/draadjes.

woodward verdamper en impco200 mixer.

dsc00685qd9.th.jpg

wel 2 problemen:

afstellen geheel: onsteking tijdstip? arm/rijk hoe?(stelschroef onderop mixer.

tankmeter: deze set komt uit een 2.5 wrangler, er zit 6 ltr in 70ltr tank, meter dash slaat vol uit?? extra weerstand monteren??

graag advies, 1x backfire gehad bij starten/gasgeven, graag niet nog eens...

staionair =ok

erwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

collega jeepers,

even jullie advies,

na mijn 4.2 omgebouwd te hebben naar high out heb ik ook maar lpg ingebouwd. gisteren na 4 maanden voor het eerst starten,,,,, direct lopen.

ff uitleggen waar we mee te maken hebben

4.2 licht gehoond, nieuwe zuigerveren, kleppen geslepen, 4.0ho kop (waterpoorten afgedicht) 4.0wrangler uitlaatspruitstuk+inlaat. injectie is volledig verweiderd en inspuiters zijn afgedicht. luchthuis 40ho volledig 60mm

100% lpg dus;)geen benzine of computers/draadjes.

woodward verdamper en impco200 mixer.

dsc00685qd9.th.jpg

wel 2 problemen:

afstellen geheel: onsteking tijdstip? arm/rijk hoe?(stelschroef onderop mixer.

tankmeter: deze set komt uit een 2.5 wrangler, er zit 6 ltr in 70ltr tank, meter dash slaat vol uit?? extra weerstand monteren??

graag advies, 1x backfire gehad bij starten/gasgeven, graag niet nog eens...

staionair =ok

erwin

Mijn advies is een zelfstellende verdamper d.m.v. een stappenmoter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

hallo

hier een antwoord op je vraag.

De mixer moet je afstellen bij een flink toerental, zeg maar 3/4 volgas, wil dat nu nog niet moet je het mengsel rijker zetten.

Het staat op de mixer lean/rich, als dat dan wil hang je hem aan de co meter en stel je de labda (hoe je ook maar schrijft) op 0.99 dan staat hij iets te rijk maar dat geeft niet, labda 1 is ideale verbranding.

Stationair stel je appart af op de mixer, je kan hem op 2,5 tot 3,5 CO afstellen dan moet het verder goed zijn.

Ik zou voor de zekereheid nog gaan controleren op vacuum lekkage bij de mixer en het spruitstuk.

Ontsteking zou eerst eens zetten op 10 graden voorontsteking, kijk goed of de vervroeger nog werkt.

Ook zou ik de bougies en kabels vervangen voor nieuwe want bij gas komt het namelijk erg precies.

als hij dan goed loop moet je even gaan rijden en kijken of het goed is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...