Dieseltank Geplaatst May 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2008 Hallo! Ik heb de Jeep rechts op bruggetjes gezet om te repareren. Helaas blijkt er nu olie uit het differentieel uit de linker remtrommel (achter) te lopen. Dat betekend dat de keerring kapot is. In Haynes vind ik een verwarrend verhaal van allerlei astypen en benodigde hulpgereedschappen. Hoe moeilijk is dit en heb je er inderdaad speciaal gereedschap voor nodig? Kan iemand een korte volgorde van aanpak geven: moet bv het hele remgebeuren er af, moet er iets in het differentieel gedaan worden? bvd. Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 31, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2008 Er moet inderdaad het een en ander gedemonteerd worden. Dana44 en AMC20 lijken op elkaar w.b.t. demontage. Het verschil zit in de flens waarop je wiel en remtrommel zit, dit kan een losse flens zijn, maar kan ook vast op de steekas zitten. Met vaste flens (flanged axleshaft) moet de steekas eruit, met losse flens (tapered axleshaft) kun je volstaan met het demonteren van de flens. Er zit een olie/vet keerring aan de binnenzijde en aan de buitenzijde van het wiellager. Sommige modellen hebben ook een olie keerring aan de diffzijde. Als je toch bezig gaat, kijk of er vuil in de asbuis zit en controleer de wielllagers, het ligt toch open. Misschien de andere zijde gelijk ook doen? Lees dit maar eens -klik- t gaat over het vervangen van een wiellager bij de Dana44, maar geeft je een aardig idee hoe en wat. Succes met sleutelen Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst June 1, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2008 Ab, bedankt voor de info. Ziet er uit als een lastig klusje. Als de flens van de as is, kan ik de keerring er dan uithalen zonder verder wat te moeten demonteren? Of moet ik de as er uithalen om ook de keerring aan de binnenzijde van het lager te vervangen? Ik zie overigens het nut niet zo van de keerring aan de binnenzijde. Bert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2008 De steekas en de lagerschaal moeten eruit om de binnenste keerring te vervangen. Deze houd de olie uit het lager, de buitenste keerring is een vetkeerring, deze houd het vet in het lager. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.