Spring naar bijdragen

distributie 2.5td 96


Recommended Posts

hallo ben nieuw op het forum . Heb net een leuke jeep gekocht trekt goed turbo komt goed in oliedruk lekker, tot voor 2 uur geleden . grote roffel en bokkende motor. Slaat goed aan, heb zelf het idee dat de pomp is verlopen kmst 204000 vlgns teller. Wie heeft er ervaring mee graag snel reactie want oude auto is al verkocht.

Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum, maar heb zelf een td van '95.

Laast was mijn complete carterontluchting verstopt, met als gevolg een paar ontspoorde stoterstangen. Dat gaf ook een roffelend/bonkend geluid. Alle leidingen van de ontluchting schoongemaakt en de stoterstangen teruggeplaatst. Loopt alweer 5000 km als een zonnetje.....

Grt. SJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum, maar heb zelf een td van '95.

Laast was mijn complete carterontluchting verstopt, met als gevolg een paar ontspoorde stoterstangen. Dat gaf ook een roffelend/bonkend geluid. Alle leidingen van de ontluchting schoongemaakt en de stoterstangen teruggeplaatst. Loopt alweer 5000 km als een zonnetje.....

Grt. SJ.

bedankt voor reactie.Had de dealer reeds gebelt ,deze kwam met nagenoeg dezelfde diagnose echter niet met een oorzaak. Heb de boel even opengemaakt en een losse en een kromme stoterstang gevonden.Ga morgen even onderdelen regelen ,en kijken of jouw oorzaak ook bij mijn auto van toepassing is.Dus wil weer zo snel mogelijk reageren. gr.chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegelijkertijd was ook m'n motoroliepeil aan de lage kant èn was de olie net een slagje te dik. Ik denk dat m'n probleem voortkwam uit combinatie van deze factoren. Mijn eerste gedachte was toen ook de distributie of de nokkenas.

Omdat de carteronluchting verstopt zat met allerlei derrie, ben ik er vanuit gegaan dat het motorblok ook wel vol zou kunnen zitten. Ik heb er een motorflush op losgelaten en ben geschrokken wat er allemaal uit kwam. Na het aftappen van de olie, heb ik het blok volgegoten met dieselolie en dit een dagje laten inweken.

Met een schoner blok en de juiste olie, heb ik ook weer druk op de meter.

Grt. SJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...