fransdemers Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 vandaag even op bezoek geweest bij moeder, wegens moederdag. na ritje van 30 km met de airco aan, motor stilgelegd. Electrische fan bleef draaien... Na mijn tweede kop koffie, een half uurtje later: nog aan het draaien Motorkap geopend, pffffff, warme zooi hier... en dan in de zekeringenblok van het motorcompartiment een 40A zekering aangetroffen voor de fan. Ja, dit is duidelijk een gulzige jongen, motortje van bijna 500 watt ? :ohmy: Op een uurtje of twee, zuigt die windmaker mijn accu leeg !! Aangezien het ding geen zin had om te stoppen, zekering er maar uitgehaald. Nadien, bij koude motor, terug geplaatst: fan bleef stil. Dus ja, mijn vraag is, blijft jullie fan ook soms zo lang nadraaien ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
special gold limited edit Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 nee volgens mij hoort die achter het contact slot te zitten dus auto uitzetten gaat ook de fan uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc O. Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 Op het US Jeepforum ook zoiets gelezen. Zal eens kijken of ik een linkje kan vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc O. Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 Op het US Jeepforum ook zoiets gelezen. Zal eens kijken of ik een linkje kan vinden. http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=555661 Hier wordt gesuggereerd dat de "blower motor resistor" ervoor zorgt dat de fan direct door de accu gevoed wordt als deze resistor defect is of blijft "hangen". HTH, Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst May 11, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 OK, thanks voor deze link ! echt goede informatie ! Op onderstaande pagina kun je zien hoe je het relais moet vervangen; Waarschijnlijk bleef het relais ook hangen bij mij. In het amerikaanse topic, zegt men dat je de batterij moet loskoppelen. Niet nodig ! Gewoon de 40A zekering eruit en de fan stopt ook. Misschien is dit een topic voor de 'HOW TO' lijst ?? klik hier als je fan blijft hangen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc O. Geplaatst May 11, 2008 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2008 OK, thanks voor deze link !echt goede informatie ! You're most welcome Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst May 12, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2008 Nog even dit ter info: Het relais waarvan sprake op de foto's van voormelde link, is dus niet zomaar een relais. Het is een Pulse Width Modulated cooling fan systeem. Dit is dus in tegenstelling met een gewoon relais (welke ON/OFF doet) een variabel regelsysteem waarbij de Fan een verschillend voltage krijgt naargelang de temperatuur van de motor. Het motormanagement stuurt een puls naar dit printje, wat vervolgens het voltage naar de motor regelt volgens aanvraag. Het zoveelste printje in het chrysler ontwerp met een zwakke kwaliteit... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.