Spring naar bijdragen

stabilisatorstang/torsieas


Royco
 Share

Recommended Posts

Om in het wegverkeer me Jeep iets stabieler te maken

zoek ik een stabilisatorstang/torsiestang voor op m'n CJ5

Met bevestigingbeugels voor op het chassis en de bevestigings platen welke met de de u-beugels de as en het veren pakket bijelkaar houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw da's snel,

ja als de maten het zelfde zijn als van een cj5 (moet haast wel) dan zou het moeten zijn wat ik zoek.

ik pm je even.....

Tnx

Ik heb nog zo'n complete set van een CJ7 liggen, is dat misschien iets voor je?

Laat me maar weten als dat iets kan zijn voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dit bericht hier staan en vroeg mij even af of dit nu het gene is waarnaar ik ook op zoek ben. Ik heb namelijk ook een Cj5 van 79 en heb er pas nog een stuurbekrachtiging op laten zetten omdat het stuurhuis versleten was en hij stuurde gewoon erg k..

Nu stuurt hij echter nog steeds een beetje vaag en je ziet dat het chassis ten opzichte van de wielen speling geeft met het sturen en dit is wat ik graag wil verhelpen. Kan mij iemand uit leggen hoe ik dit moet doen en wat ik hier voor nodig heb.

Gr. jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

still searching......

Hallo Roy,

Ik heb deze nog liggen moet je er alleen een bout bij lassen.

Meet voor de zekerheid even de hart afstand van de gaten.

Geloof dat er verschil in zit tussen voor en achter en een bepaald bouwjaar.

Er is vast wel iemand hier die er meer over kan vertellen.

Groeten Glenn.

post-1385-12873019083559_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu stuurt hij echter nog steeds een beetje vaag en je ziet dat het chassis ten opzichte van de wielen speling geeft met het sturen en dit is wat ik graag wil verhelpen. Kan mij iemand uit leggen hoe ik dit moet doen en wat ik hier voor nodig heb.

Gr. jan

Hallo Jan,

Heb op mijn 5 ook bekrachtiging gezet en moet goed kunnen sturen....

Zou je rubber van de veren nakijken en je stuurhuis op speling contoleren.

Als je voor overdreven verlengde shakles hebt, daar wordt het ook niet beter van.

Je as is dan gekanteld, en de door de langere shakles is de hefboomwerking, zijwaards dan wat groter dus hebben je rubber meer te verwerken.

En eventueel een droped pitman als je verhoogd bent en je stuurstang erg scheef staat.

Stabilisatorstang voor geeft meer steun in de bochten, voor rechtuit merk je er weinig van rij ook wel eens weken rond dat ik ze nog losgekoppeld heb.

Dit betreft dan mijn ervaringen, andere meningen zijn altijd welkom...

Groeten Glenn

Zie net dat ik een reactie geef in "vraag en aanbod" mijn excuses hiervoor:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze nog liggen moet je er alleen een bout bij lassen.Groeten Glenn.

Glenn, die platen zonder die tweede bout heb ik ook, anders zou ik niet rond kunnen rijden. Tnx voor het aanbod, maar ik heb geen las spullen dus ik zoek gewoon het kant en klare spul. :D

Royco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...