Spring naar bijdragen

Dashbord speaker


Jwr
 Share

Recommended Posts

Hi,

Ik heb mijn chilton al doorgeworsteld maar ik kan dus niks vinden over het vervangen van je dashbord speakers. Ik heb een yj uit 90 en wil via jeepparts twee spaekers bestellen die in het dashbord zouden passen. Deze zijn ook iets sterker als die er nu inzitten en ik vroeg me af of iemand weet hoe je de dashbord speakers moet vervangen.

Grtz,

Archy cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn speakers vervangen door JBL 4x6" speakers (model nr zal ik ff op moeten zoeken) een aanzienlijke verbetering t.o.v. de huidige speakers.

De linker speaker kun je opzich nog vervangen door het linker gedeelte van je dashboard los te halen en een stukje naar voren te trekken maar voor de rechter zal toch je hele dash eraf moeten.

Ikzelf ga van de week m'n dash demonteren en zal wat fotootjes schieten voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shit, dat had ik eigenlijk niet gehoopt. Wel fototjes dus, cheers for that, maar ik had gehoopt dat het een kwestie van twee schroefjes was. Maar goed, wat moet dat moet. Als je inderdaad eens kunt kijken voor het type boxen van jbl, graag.

Ik had op de site van jeepparts ook zo'n ding voor aan je rollbar gezien. Wel gaaf, beetje prijzig maar goed. Iemand ervaring met zo'n ding.

Grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok iets later dan gepland maar goed, beter laat dan nooit wink.gif

De speakers die ik het dashboard gebruikt heb zijn JBL P6452 6x4"

En dan nu het dashboard:

Draai eerst de plaatjes los waarmee je voorraam aan de body vast zit:

project_10102004_a.jpg

Daarna de rolbar van het voorraam los halen

project_10102004_b.jpg

Klap hierna je voorraam neer maar let op, houdt je rubber wat tussen je voorraam en je body zit heel!!!!

project_10102004_c.jpg

Draai hierna alle torx boutjes rondom je dashboard en bovenop onder je voorraam los, neem ook de kruiskop schroefjes onder je voorraam mee.

Hierna kun je voorzichtig je dashboard wat loswrikken en naar voren halen en kun je bij je speakers.

project_10102004_f.jpg

Nu heb ik op deze foto ook al het kunstof van het dash verwijderd maar dat is niet noodzakelijk.

Wanneer je klaar bent schroef je je dash weer vast en daarna klap je je raam weer omhoog. Let er op dat het rubber goed zit en doe voor de zekerheid (wanneer je rubber niet helemaal jofel meer is) een nieuw rubber of een lijntje siliconenkit ertussen om lekkage te voorkomen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...