Spring naar bijdragen

Invoeren '87 Grand Wagoneer


Recommended Posts

Ff voorstellen,

Ik ben David en heb nou al bijna 10 jaar een prachtige Gradn Wagoneer waar ik niet langer dan een maand in heb gereden. :)

Ik heb 9 jaar in de VS gewoon en de Jeep gekregen, mooi staat, lage mijls. Super ding.

4 jaar geleden terug naar NL verhuisd met de intentie de Jeep zsm hierheen te laten komen. Je weet hoe het is, het leven komt ertussen en het is 4 jaar later. Ik wil er wat aan doen, wellicht kan iemand mij hier helpen.

Het zit zo: Ik heb de Jeep in de VS nooit op eigen naam gehad, de title (papieren) heb ik in bezit hier in in NL. De wagen staat bij mijn moeder op terrein maar moet daar binnenkort weg. Ik laat het hem sowieso zsm verschepen en sla hem desnoods hier voorlopig op. Iemand een goeie tip voor een logistiek bedrijf?

Ik heb ook papieren van een oudere Grand Wagoneer uit '82 deze zou ik graag willen gebruiken voor mijn '87er, de redenen spreken voor zich.

Gaat dit mij lukken? En zowel hoe?

Ik ben benieuwd naar ervaring/creatieve ideeen etc. etc.d

Mvg

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi David,

Invoeren vanuit het buitenland zonder BTW en BPM kan wanneer de auto als verhuisgoed wordt binnengebracht bij remigratie.

De auto dient in het buitenland minimaal een half jaar in je bezit geweest te zijn en je mag deze een jaar lang niet verkopen in Nederland zonder alsnog aangeslagen te worden.

Zelf heb ik zo een Wagoneer uit 1982 bij remigratie vanuit Mexico in Nederland ingevoerd.

In jouw geval vier jaar na dato je verhuisboedel nog inklaren zonder belastingtechnische consequenties zou je moeten checken bij de belastingdienst maar lijkt mij een moeilijk verhaal worden.

Succes!

The Mexican

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...