Spring naar bijdragen

Banden/bandjes automatische bak


Recommended Posts

Hoi Jeepers,

Ik ga volgende week mijn bak (ZJ / '98 / 190.000 / vertroetelen :no: met nieuwe olie en een nieuw filter. Het oliepeil is wat krap en de olie heeft ook niet meer de heldere rode kleur van ' vroeger'. De rest, tussenbak en beide cardans, is al aan de beurt geweest.

Ik heb ergens gelezen (hier?) dat deze actie ook het moment is om te kijken naar de banden in de bak. Nou ja, kijken :D zal vast niet voldoende zijn...

Wat moet ik controleren en/of verstellen en/of .. ja wat? Wie kan daar iets van zeggen? Bandenwippers nodig:lol:?

Vr. gr.

Jypy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rembanden bekijken / afstellen is niet moeilijk. Als je bak echter prima schakelt kun je idd ook besluiten dit zo te laten. Mocht je het doen ga dan alsvolgt te werk. Vooropgesteld dat je auto een 42/44RE bak heeft. Voorste remband stellen. Die zit net achter je schakelstang-ingang aan de linkervoorzijde van de bak, aan de buitenkant bovenin dus. Deze ziet er uit als een draadeindje met een vierkantje (ik meen 1/4") en een contramoer 19 mm. (3/4") Deze contramoer lossen en een paar volle slagen terug draaien. (Een geoefende buigzame pols en een hoop geduld is noodzakelijk ;-) Daarna het draadeindje met de hand aandraaien en op 8Nm vastzetten. 2 7/8 slag lossen en de borgmoer weer vastzetten. De achterste band is alleen via je open carter te stellen. Na weghalen van het filter van het kleppenblok zie je m rechts achter zitten. Een beweegbare "arm" met een soortgelijk draadeindje en borgmoer. Dezelfde tactiek toepassen en nu maar 2 volle slagen terug en borgen. Succes.:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...