Spring naar bijdragen

radio valt uit


Recommended Posts

beste mede jeepers,

ik heb een vraag,we zijn van het weekend bezig geweest om een radio in mn jeepie te plaatsen,na veel uitzoekwerk ivm de bedrading is het gelukt

ALLEEN NU KOMT HET

als ik mijn verlichting aandoet gaat de radio uit,en word de aansluiting van de antenne erg warm tot aan het smelten toe,ik heb hem daarom maar snel uitgezet.:cry:

heeft iemand hier ervaring mee en weet wat he kan zijn.

groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dè klassieker der fouten !:cry:

Je hebt een verlichtingsdraad van de dashboardaccessoires gebruikt als massa.

als de lichten van je jeep uitstaan, dan werkt deze draad als gedeeltelijke massa via de koplampen (weg van de kleinste weerstand).

Als je de lichten aanzet daarentegen, dan komt er + op die draad te staan en krijgt je radio tegen zijn tanden. (meet het maar 's zonder radio)

Deze fout komt voor in vele auto's en de oplossing is, die draad niet gebruiken maar je radio apart grounden via een dikke massakabel die je zelf legt naar het chassis.

Meer is het niet.

Kom anders gerust 's af....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dè klassieker der fouten !:cry:

Je hebt een verlichtingsdraad van de dashboardaccessoires gebruikt als massa.

als de lichten van je jeep uitstaan, dan werkt deze draad als gedeeltelijke massa via de koplampen (weg van de kleinste weerstand).

Als je de lichten aanzet daarentegen, dan komt er + op die draad te staan en krijgt je radio tegen zijn tanden. (meet het maar 's zonder radio)

Deze fout komt voor in vele auto's en de oplossing is, die draad niet gebruiken maar je radio apart grounden via een dikke massakabel die je zelf legt naar het chassis.

Meer is het niet.

Kom anders gerust 's af....

Zeker ste weten dit is een klassieke fout die vele maken in diverse merken auto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou mn radio die doet het nu,hij blijft aan als ik m'n verlichting aanzet :thumbsup:

alleen nu doet de radio het zelf niet,er zit een antenne linksvoor in het scherm maar die komt er niet uit,er zit er ook nog een op het raam volgens mij maar die doet het ook niet,

iemand hier een idee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...