Spring naar bijdragen

schijfremmen op AMC20


Recommended Posts

Ik wil mijn AMC achteras van schijfremmen gaan voorzien, denk dat ik me redelijk ingelezen heb dus beginnen maar.

Ik heb 2 remklauwen van een golf 4 gekocht en ben nu aan het kijken hoe ik ze neer ga zetten.

orgineel(op een golf) staan ze rechtop achter de achteras, alleen dit is niet mijn idee omdat ze dan onder de as uitsteken en bovendien loopt de handremkabel dan ook onder de as door waardoor ze snel beschadigen.

optie 1: ze verden naar boven of zelfs boven op liggend plaatsen, deze optie heefd 2 nadelen namelijk: bij het ontluchten moet de klauw los genomen worden omdat het ontluchtingsventiel niet meer boven zit, en de handremkabel moet een 180 graden bocht maken.

en de mooiste optie

optie 2: klauw links en rechts wisselen en bovenop monteren, het ontluchtingseuvel blijft maar de handremkabel loopt mooi recht.

Maar de vraag rijst dan kan dit want vanuit de klauw gezien zou je altijd achteruit rijden:blush:????

gr. Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb via de jeeplist al een paar reacties dat het voor de remklauwen niks uit moet maken hoe ze gemonteerd worden dus dat komt mooi uit.

Ben intussen wel op het volgende probleem gestuit:

De doorsnee van de schijf(suzuki samurai) = 290MM dit is eigenlijk +/- 18 MM te veel(met de klauw erom past hij niet in een 15" lichtmetalen velg) , morgen eens uitzoeken of ik deze kan laten afdraaien en of ik dan nog genoeg slijtvlak over hou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

theo bij autosloperij de kinderen in geldrop. hebben ze een paar volkswagen corado staan. die hebben namelijk een grotere remklauw erop zitten. en misschien hebben de remschijven dezelfde dikte als van een sammy. moet je ff je schuifmaatje meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

theo bij autosloperij de kinderen in geldrop. hebben ze een paar volkswagen corado staan. die hebben namelijk een grotere remklauw erop zitten. en misschien hebben de remschijven dezelfde dikte als van een sammy. moet je ff je schuifmaatje meenemen.

Patrick leg eens uit wat ik hier mee moet:wacko:.

Wie zegt dat ik een grotere remklauw nodig heb??

Voor de dikte van een remschijf te weten hoef ik maar in een on-line catalogus te kijken..:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patrick leg eens uit wat ik hier mee moet:wacko:.

Wie zegt dat ik een grotere remklauw nodig heb??

Voor de dikte van een remschijf te weten hoef ik maar in een on-line catalogus te kijken..:cry:

online- catalogus kijken dat kan iedereen. maar in de praktijk is het toch anders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...