Spring naar bijdragen

de goede overbrenging?


Fryslan-Jeeper
 Share

Recommended Posts

hallo,

ik ben net een nieuwe jeep eigenaar. Heb een cj7 uit 78 met een amc 304 v8.

Op het moment heb ik een drietrapsautomaat aan het stuur en een tussenbak zonder pook. Ik weet niet zeker maar dit zal wel een th400 zijn en een quadratrec tussenbak. Maar waar het om gaat is dat de automaatbak hoogswaarschijnlijk stuk is en ben van plan een andere tussenbak en versnellingsbak er achter te zetten. Wat kan ik het er best achter voor in het terrein maar dat ik er ook nog mee over de weg kan.

met vr. gr. niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niels,

De q-trac tussenbak is idd nogal gevoelig.

De th400 daarintegen is een hele sterke bak. Als ie goed schakeld zou ik deze zeker houden. Nadeel is dat ie wel wat vermogen vraagt.

Je zou voor een dana 300 tussenbak (origineel in cj7 van 81 tot 86) kunnen gaan.

Deze past niet zomaar op je automaat maar kun je met een adapter passend maken.

Hierbij heb je een paar keuzes van merken.

De meest gekende zijn novak en advance adapters.

De novak kit is de kortste maar hiervoor moet je automaat wel uit elkaar (andere uitgaande as)

De kit van advance adapters is iets langer maar kun je zo monteren zonder de automaat open te maken.

Nadeel is natuurlijk dat je een achteras hebt met het diff uit center.

Je zou deze kunnen vervangen door een amc 20 uit een andere cj met het diff in het midden.

Of je kan een aandrijfas met dubbel cv monteren op je nieuwe tussen bak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Niels

Weg met de automaat niks waard, gewoon een handgeshakelde bak met een normale tussenbak.

Dat de aandrijf scheef komt te staan maakt niet uit, heeft repke ook.

Een T176 is mooi 4 vers.bak met mooi verhoudingen voor op de weg en in het terrein, samen met een dana 300 prachtig.

Ik heb oon nog wel wat liggen een T150 met een Dana 20 iets minder vertraagd, je moet maar even zien.

nou dooooooooeei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...