Mitchell2.24v Geplaatst April 7, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2008 Het is voor mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met het opzij springen van de wielen. Als de visco defect is zal bij het slippen van de voor of achterwielen de kracht worden overgebracht op de wielen die wel grip hebben.Betekend dit dat bij het draaien van bochtjes de achterwielen meer kracht krijgen toebedeeld, waardoor de voorwielen vooruit worden geduwd? en dit het springen veroorzaakt. Als ik het goed begrijp wordt bij een kapotte visco de voor as min of meer aan de achteras gelocked. Daardoor draaien de voorwielen even snel als de achterwielen. Rechtuit is dat ok, maar in een bocht gaat dat niet werken. De voorwielen hebben dan een andere snelheid dan de achterwielen. Daardoor gaat de boel wringen en gaat her rubber (gelukkig) schuiven. Als het rubber niet zou schuiven is het dif in no time aan gort. Een beginnend kapotte visco (als zoiets bestaat) locked een beetje, en naarmaate de visco verder stuk gaat locked ie steeds meer, totdat alles helemaal op slot staat. Please: correct me if I'm wrong, dit is hoe ik denk te begrijpen dat het werkt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mrobers Geplaatst April 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2008 Als ik het goed begrijp wordt bij een kapotte visco de voor as min of meer aan de achteras gelocked. Daardoor draaien de voorwielen even snel als de achterwielen. Rechtuit is dat ok, maar in een bocht gaat dat niet werken. De voorwielen hebben dan een andere snelheid dan de achterwielen.Daardoor gaat de boel wringen en gaat her rubber (gelukkig) schuiven. Als het rubber niet zou schuiven is het dif in no time aan gort. Een beginnend kapotte visco (als zoiets bestaat) locked een beetje, en naarmaate de visco verder stuk gaat locked ie steeds meer, totdat alles helemaal op slot staat. Please: correct me if I'm wrong, dit is hoe ik denk te begrijpen dat het werkt... Jij gaat door voor de hoofdprijs! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst April 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2008 In Amerika noemen ze het effect als de visco slecht wordt ook wel "crow-hopping". Oftewel de typische kraaienloop. Kijk maar eens hoe een kraai loopt. Precies zo gaat de Jeep dan bokken in de bochten, steeds als ie over de voorbanden wegschuift op het asfalt in krappe bochten. Google maar eens op "crow hop". Why does "Crow Hop" occur? When a vehicle turns, each wheel rotates on a different radius to the turning circle, thus traveling at different distances and speeds. If the vehicle's front and rear axles are locked together and are turning on dry surfaces, the difference in wheel speed sometimes results in driveline binding that is released with a “bang” or vehicle “shudder” when one of the tires loses traction. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.