Spring naar bijdragen

Grand cherokee met achterwiel aandrijving


Recommended Posts

Het is voor mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met het opzij springen van de wielen. Als de visco defect is zal bij het slippen van de voor of achterwielen de kracht worden overgebracht op de wielen die wel grip hebben.

Betekend dit dat bij het draaien van bochtjes de achterwielen meer kracht krijgen toebedeeld, waardoor de voorwielen vooruit worden geduwd? en dit het springen veroorzaakt.

Als ik het goed begrijp wordt bij een kapotte visco de voor as min of meer aan de achteras gelocked. Daardoor draaien de voorwielen even snel als de achterwielen. Rechtuit is dat ok, maar in een bocht gaat dat niet werken. De voorwielen hebben dan een andere snelheid dan de achterwielen.

Daardoor gaat de boel wringen en gaat her rubber (gelukkig) schuiven. Als het rubber niet zou schuiven is het dif in no time aan gort.

Een beginnend kapotte visco (als zoiets bestaat) locked een beetje, en naarmaate de visco verder stuk gaat locked ie steeds meer, totdat alles helemaal op slot staat.

Please: correct me if I'm wrong, dit is hoe ik denk te begrijpen dat het werkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed begrijp wordt bij een kapotte visco de voor as min of meer aan de achteras gelocked. Daardoor draaien de voorwielen even snel als de achterwielen. Rechtuit is dat ok, maar in een bocht gaat dat niet werken. De voorwielen hebben dan een andere snelheid dan de achterwielen.

Daardoor gaat de boel wringen en gaat her rubber (gelukkig) schuiven. Als het rubber niet zou schuiven is het dif in no time aan gort.

Een beginnend kapotte visco (als zoiets bestaat) locked een beetje, en naarmaate de visco verder stuk gaat locked ie steeds meer, totdat alles helemaal op slot staat.

Please: correct me if I'm wrong, dit is hoe ik denk te begrijpen dat het werkt...

Jij gaat door voor de hoofdprijs! :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Amerika noemen ze het effect als de visco slecht wordt ook wel "crow-hopping". Oftewel de typische kraaienloop. Kijk maar eens hoe een kraai loopt. Precies zo gaat de Jeep dan bokken in de bochten, steeds als ie over de voorbanden wegschuift op het asfalt in krappe bochten. Google maar eens op "crow hop".

Why does "Crow Hop" occur?

When a vehicle turns, each wheel rotates on a different radius to the turning circle, thus traveling at different distances and speeds. If the vehicle's front and rear axles are locked together and are turning on dry surfaces, the difference in wheel speed sometimes results in driveline binding that is released with a “bang” or vehicle “shudder” when one of the tires loses traction.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...