Spring naar bijdragen

reservewiel WJ


Recommended Posts

Weet iemand of het mogelijk is je reservewiel mee te nemen op je trekhaak? Ik heb een afneembare trekhaak. Ik kan me voorstellen dat je net zoals een fietsdrager je evt een reservewieldrager kunt hebben?

Ik ga binnenkort enkele "verre" reizen maken en ik heb nu het reservewiel niet bij me ( omdat de ringtank van LPG op die plaats is gekomen.

Nu heb ik wel twee van die "reparatieflesjes" bij me, maar ik heb me laten vertellen dat als je die gebruikt dat je dan je banden weg kunt gooien daarna? Klopt dat?

Zijn er misschien andere mogelijkheden? Op het dak is natuurlijk mogelijk maar dat wil ik liever niet vanwege de luchtweerstand en ik weet ook niet of dit wel veilig is bij hogere snelheid

alvast bedankt voor jullie iedeën

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theo,

Dat setje van hierboven ziet er niet slecht uit.

Ik heb ook een ringtank en mijn reservewiel staat in de garage.

Als je echt ver gaat zou ik het meenemen op het dak. Dat maakt niet zoveel verschil in verbruik, en trouwens je rijdt toch op gas ?

Daarbij heb ik nog een reparatiesetje zoals in de oude tijd: gat doorprikken, uitvijlen en een dikke worst rubber erin. laten vulcaniseren en klaar ! Dan pomp ik hem op met een 12 volt pompje op de Power outlet en je kunt weer veilig rijden.

en voor de erge gevallen zoals een scheur in de flank, heb je nog steeds je reservewiel op het dak. Dat zal maar een paar euro's schelen op gans je budget hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahaha, :blink: 170 km/u met een wiel op je dak...

nou ja, dat is best mogelijk, maar ik hou me aan de 120...:bye1:

Best is je wiel met stevige lederen riemen vastsjorren zoals de rally rijders van de jaren zestig.

Als je dan een stuk of 4 zo'n riemen dwars door de velg heen legt om de dakrails gebonden, dan kan dat ding heus geen kant meer op hoor.

Kijk maar 's hoe sommigen met een opel astra of een ford escort clipper op reis vertrekken, met de helft van hun hok op het dak...

Zou ik niet mee inzitten.

Maar één ding is zeker: als je met je band een obstakel raakt en je flank is gescheurd, dan ben je met 1000 reparatiesetjes nog nergens.

Van zodra je 100 km je deur uit gaat, reservewiel meenemen !

That's my opinion !:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het reservewiel meenemen en ik heb als extra toch dat smart repair setje besteld. Kost 40.85 euro en als dat de band niet beschadigd valt het nog mee. Ik heb begrepen dat er geen snelheidsbeperkingen zijn als het wiel op je dak zit. Dus Italië zal net zoveel uren hiervandaan zijn met alsook zonder reservewiel Grijns

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, Theo.

Ik wens je een leuke en veilige reis.

Nog een kleine tip: Ben je zeker dat je je wielmoeren gaat loskrijgen met je handsleutel ?

De mijne hebben ze in de bandencentrale met een hefboom van 4 meter moeten loswrikken.

Heb ze daarna allemaal netjes ingevet en met 85 ft/lbs aangespannen met de momentsleutel. Nu krijg ik ze makkelijk los met mijn Jeep wielmoersleutel.

Zou dit toch maar even checken, het zou de eerste niet zijn die ergens te velde de bouten niet los krijgt.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...