Spring naar bijdragen

pcm foutcode P0601


Recommended Posts

Halo, wie kan mij helpen met het oplossen van/ en begrijpen van de foutcode P0601 in de Pcm van mijn GC 4.7l uit 2001.

Bij de 96000Km beurt is de PCM uitgelezen en daar zou 164 keer deze fout zijn opgetreden. :) Maar als je met de auto rijdt merk ik niets van wat voor fout dan ook!! alles doet het en goed ook!! De garage komt gelijk met een hele dure oplossing n.l: pcm vervangen en plus/minus 1000.- euro afgeven. :wub: wie kan er iets zinnigs over zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pcm vervangen is idd een erg logische oplossing... ik vind het alleen wat aan de dure kant.

Een oplossing is, zelf een pcm aanschaffen en erin zetten.

Ze zijn er nieuw vanaf een 200 dollar, alleen is het wel handig eerst wat meer in te lezen over het fenomeen 'control module'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cheksum error betekent meestal dat er een storing bij de communicatie zelf optreed. Dus niet zozeer een storing van een sensor maar een communicatiestoring op de CCD bus zelf. Dit kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben, maar vaak is zoiets het gevolg van een slecht kontakt van een bus aansluiting (connectoren, massapunten, afsluitweerstanden enz.) Ik zou met behulp van een service manual eerst alle mogelijke slechte verbindingen gaan controleren en schoonmaken met behulp van een geschikte contactreiniger. Kost, behalve wat tijd en misschien een service manual, weinig en lijkt mij de moeite van het proberen zeker waard. Zeker ook gezien het feit dat er geen verder foutmeldingen/problemen zijn, de auto verder prima rijd en 1000,- euri's een hoop geldt is! Succes en ben benieuwd hoe het afloopt. Gr. Danie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oké het advies op gevolgd en heel erg bedankt voor alle goede raad :wacko:

Alles dus nagelopen en nagelezen.

En wat achteraf erg dom is omdat het mij nooit is opgevallen, het waarschuwinglampje/foutmeldinglampje branden niet !!

Nu heb ik de auto welliswaar al 2,5 jaar in bezit maar erg veel heb ik er niet in gereden.(10.000Km) Nadat ik de auto gekocht had werd ik erg ziek en heb ik ongeveer 2 jaar niet kunnen rijden en heeft de auto in de garage stilgestaan.

sindskort heb ik de auto bij de Bever aanlaten passen zodat ik weer kan genieten van deze geweldige manier van verplaatsen. En dan breng je de auto voor een grotebeurt naar de garage waar je de auto gekocht hebt(Mercedes en Jeep dealer) en dan komt er dus een verhaal van "er zit een foutcode in" t'ja hoe zit het nu?

Waarom is het mij nooit opgevallen dat er een foutcode was?? Welnu het lampje was weg!! :worshippy: Wat ik ervan moet denken weet ik nog niet het zal er van afhangen hoe dit verder afloopt. Als blijkt dat de fout er tijdens de aankoop/verkoop in zat dan is het een rotstreek. Maar misschien kan het samen hangen met de extra startonderbreker???? Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik er graag meer over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmm lekker dan,

je gaat er zekker wat van denken..

gebeurd wel vaker, dat heren garagehouders een lampje er uit halen, om een storing te verdoezelen cq te "maken"... al verwacht je dat niet bij de Jeep dealer..

of je het bij de extra startonderbreker kan zoeken geeeeeeen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hier zijn we weer, vanalles gedaan en uiteindelijk een nieuwe computer besteld in Amerika. Met een beetje geluk is de nieuwe computer met een week binnen. Vervolgens maar hopen dat dan alles wel goed werkt en geen foutcodes meer geeft!! Maar met de huidige dollar koers durf ik de gok wel aan. Koste alles bij elkaar Computer + verzendkosten 300 dollar. Afwachten maar en hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

:)Halo, gisteren is de nieuwe PCM binnen gekomen, duuuuuus vandaag inbouwen proefrit maken:lol::D superdelux alles goed zelfs iets sneller geworden :bye1: geen mil lampje branden geen foutcodes meer alles als nieuw. Voor de prijs van 248,80 euro's waarvan 53.04 euro aan belasting en 50 dollar aan verzendkosten daar kan geen dealer in nederland tegenop. Nu maar hopen dat alles verder heel blijft. Ik ben nu weer heel tevreden met het jeepje:wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...