Spring naar bijdragen

remmerij


Recommended Posts

Vandaag de remmen van de Zj onderhanden genomen.

Achter nieuwe remschoenen en 1 remcylinder achter.

Daarna zat overal lucht in het systeem (was helemaal leeg geweest)ook in de hoofdremcilinder. Kreeg de zaak niet ontlucht.

Haynes erbij hoe de hoofdremcilinder te ontluchten, uitgebouwd op werkbank ontlucht weer ingebouwd maar de bekrachtiging werkt niet, bij 1e keer pedaal indrukken met lopende motor een flinke knak.

Nog eens uit elkaar alles bekeken maar na inbouwen nog steeds geen bekrachtiging.

Membraam van bekrachtiger is niet lek (getest).

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedemonteerd en probleem gevonden.

Stangetje van de bekrachtiger zat niet in het pijpje van de hoofdremcilinder maar op het randje, bij eerste keer remmen is het stangetje er langs geschoten, gevolg hoofdremcilinder overleden. Ikke niet goed gekeken met inbouw.

Andere hoofdremcilinder zit er inmiddels op maar krijg de boel maar niet ontlucht. Zal morgen nog eens een poging wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de remmen van de Zj onderhanden genomen.

Achter nieuwe remschoenen en 1 remcylinder achter.

Daarna zat overal lucht in het systeem (was helemaal leeg geweest)ook in de hoofdremcilinder. Kreeg de zaak niet ontlucht.

Haynes erbij hoe de hoofdremcilinder te ontluchten, uitgebouwd op werkbank ontlucht weer ingebouwd maar de bekrachtiging werkt niet, bij 1e keer pedaal indrukken met lopende motor een flinke knak.

Nog eens uit elkaar alles bekeken maar na inbouwen nog steeds geen bekrachtiging.

Membraam van bekrachtiger is niet lek (getest).

Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt..

zou toch beide remcylinders vervangen hebben als het de mijne was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou toch beide remcylinders vervangen hebben als het de mijne was

Is normaal ook mijn werkwijze links en rechts, maar remleidingen wilden aan beide kanten niet meer draaien in de nippels. werd dus remleidingen maken om cylinder te vervangen. Heb de werkende maar laten zitten.

Iemand nog tips om te ontluchten?

Er zit volgens mij lucht in het ABS systeem. Zal er nieuw topic over openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...