Spring naar bijdragen

Nieuw hier,ff een vraagje.


 Share

Recommended Posts

Hoi iedereen, ik heb zopas( twee weken geleden) mijn eerste jeep gekocht, en denk dat ik er al van bezeten ben, heb een cherokee xj van `89 met 2100 td motor gekocht en wat werk moeten verplaatsen om hem door de controle te krijgen, en nu is hij technisch zo goed als in orde. Wel heb ik nog een vraagje. Is deze motor echt zo traag, of hapert er wat? ik geraak amper ( met meewind) aan 120 kmU. Is hier iets aan te doen, of moet ik me er maar bij neerleggen? Alvast dank voor de reakties ;):P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom,

realiseer je wel dat een cherokee nog al wat weegt en geen perfecte stroomlijn heeft en een 2,1 ltr turbodiesel

nou niet direct een snelheidsmonster is, het is geen commonrail diesel

heb in die periode een pajero diesel gehad, was een 2,8 tdi die reed met moeite 150 en zoop dan zo'n 20ltr/100km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij heeft een 87 pk bij 4000 toeren en 180 Nm bij 2200.

Dus het is geen laagvlieger, op zich nog wel genoeg om meer dan 120 te rijden lijkt me.

Misschien een idee om te gaan zoeken op Renault forums (het is een renault motor) om te zien of er wat pijnpunten zijn na zoveel jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach wat is traag de jeep met een 2100td mag er nog steeds 17 seconden over doen om op 100 tekomen

en top van een xj 2.1 diesel is rond de 140 km per uur

en ja het gaat nie om de snelheid toch of wel want dan heb je een verkeerde auto gekocht:lol::yes:

verder kun je de brandstof filter even controleren en vervangen

lucht filter en eventueel zo je de turbo kunnen laten controleren kan versleten zijn

vind 120 km per uur hard zat in een xj :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

120 is zeker snel genoeg in een xj, maar dat word pas gehaald bij bergaf en meewind, 100 per uur haalt hij redelijk, maar dan is het ook bijna afgelopen, is het mogelijk de turbo zelf te controleren of hij nog werkt? heb van turbo`s echt geen kaas geeten. Ga alvast dit weekeind men filters vervangen, laat dan wel wat weten. Ga er dan meteen ook een bulbar opzetten, oogt mooier :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...