Spring naar bijdragen

uitvallen meters airbag lampje gaat aan


fr-ed
 Share

Recommended Posts

Het kan zijn dat de 'bus' af en toe los zit.

De centrale stekker achter je klokkenkast.. ik zal wel ff in een FSM speuren als ik m'n koffie op heb.

Op het moment anders geen idee.

edit 1: misschien kun je eens kijken of je foutmeldingen hebt?

edit 2: je kunt beginnen met kijken of de zekering er nog goed inzit (zal wel, maar toch)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het probleem. Ik heb een TJ uit 1998 en een enkele keer vallen de meeste meters uit en gaat inderdaad het airbaglampje branden. In het afgelopen jaar is dit 2 tot 3 keer voorgekomen. Een tikkie op het dashboard en alles doet het weer. Er zal dus inderdaad wel iets niet helemaal goed contact maken. Mocht iemand een tip hebben om dit simpel (ik heb niet zo'n zin om het hele dashboard los te halen o.i.d.....) te fiksen, dan hou ik me uiteraard ook aanbevolen. Zo niet, dan lig ik er niet echt wakker van. (overigens geen foutmeldingen en de zekeringen zitten (volgens mij) er prima in).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken het probleem. Ik heb een TJ uit 1998 en een enkele keer vallen de meeste meters uit en gaat inderdaad het airbaglampje branden. In het afgelopen jaar is dit 2 tot 3 keer voorgekomen. Een tikkie op het dashboard en alles doet het weer. Er zal dus inderdaad wel iets niet helemaal goed contact maken. Mocht iemand een tip hebben om dit simpel (ik heb niet zo'n zin om het hele dashboard los te halen o.i.d.....) te fiksen, dan hou ik me uiteraard ook aanbevolen. Zo niet, dan lig ik er niet echt wakker van. (overigens geen foutmeldingen en de zekeringen zitten (volgens mij) er prima in).

heb ik ook gehad, dasch eruit gehaald, was best simpel, beetje contactspay op de stekker en weer in elkaar gezet, uurtje werk, en nergens meer last van !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Even een oud topic omhoog halen. Ik heb vandaag mijn eerste Jeep gekocht, een TJ uit '98. Doet het prima, maar toen ik hem net even naar de parkeerplaats wilde rijden ging na starten ook het airbaglampje branden. Koplampen deden het nog wel, maar alle functies 'aan het stuur' (dwz knipperlichten, groot licht/seinen, ruitenwissers) deden helemaal niets. Pas na 2x herstarten deed 'ie weer normaal.

Kan dit hetzelfde probleem zijn (simpelweg even wat stekkertjes voorzien van contactspray / netjes aandrukken) of kan dit duiden op meer?

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je kan proberen is even kijken voor storingen. Ik weet niet wat voor soort sleutel je hebt maar als het een sleutel is met een chip erin doe je dit door het knopje op het display in te drukken en in te houden(om km-stand te wisselen) en de sleutel tegelijk om draaien. Op het display komen dan de mogelijke codes in beeld, daarnaast worden alle meters getest.

De andere manier is door de sleutel 3 keer op contact en terug en bij de 3e keer op contact te houden dacht ik.

Hopelijk heb je er iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net de foutcodes uitgelezen......en krijg geen enkele foutcode! Lampje bleef dit keer ook niet branden. Metertjes gingen netjes op -en neer.

Misschien dan toch een stekkertje. Als ik het nog een keer heb schroef ik de cover wel even los en zal ik alle stekkertjes even aandrukken / evt contactspray gebruiken.

Met deze NL zomer wel fijn als je ruitenwissers het doen :)

Groeten,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...