Spring naar bijdragen

Remklauw achter GC WJ 1999


Pedrie
 Share

Recommended Posts

Hallo medejeepers,

Door het steeds weer warmlopen van mijn linker achterrem ben ik op zoek naar een set remklauwen (evt cpl. met alle toebehoren, schijf/blok,enz) Het is voor de GC 1999 4.7V8 WJ.

Alleen Links-achter igvn mag ook maar volgens velen is het beter om beide zijden tegelijk te vervangen.;)

Het schijnt dat er twee versies zijn; de zwarte (schijnt de slechte uitvoering te zijn en die werkt bij mij dan ook waarschijnlijk slecht) en de zilverkleurige versie. En die laatste zoek ik dus.

Wie o wie kan mij hierbij helpen voor een redelijke prijs?

Pedrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie snelle reacties,

Heb Bastings gebeld en die heeft beide types (zwart en zilverkleurig) liggen.

Ga bij hem dan vanmiddag bestellen. Maar weet even niet of het dan voldoende is om één remklauw te vervangen en aan beide kanten de blokken en schijven.

Of dat het ook noodzakelijk is om de andere klauw ook te vervangen...

is het altijd noodzakelijk om aan beide zijden de schijven en blokken tegelijk te vervangen? Wat is het nadeel als je dit niet doet? De remdruk wordt toch altijd verdeeld over de achterwielen?;)

Heb tevens de auto in Zaltbommel moeten laten staan met de heetgelopen rem,die bij aankomst weer roodgloeiend was aan één zijde.Na afkoelen loopt hij wel weer vrij,dus hoe erg loopt hij dan aan?. Ga het morgen maar langzaam weer naar huis terug proberen..Dus heb een beetje haast:lol:met reparatie aangezien de rem allergisch is voor file en snelweg.

In de stad wordt hij l-achter alleen maar warm...Rechts geen probleem.

Een heel verhaal maar de verschillende opties schelen nogal een hoop geld.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals normaal wil ik je wel helpen met reviseren van klauwen, zie ik je ook weer eens, denk toch ook dat het ligt aan het blijven hangen van de cilinder!

Hé Menno,

Bedankt voor je aanbod maar het monteren lukt wel. Is bij de Wrangler ook goed gelukt. Komt bij dat ik dan met de GC erg ver naar jou moet rijden met een heetgebakerde achterrem, terwijl ik hoop dat ik vanavond vanuit bommel al heel thuiskom.:lol:

Ik zat meer met het dilemma van de zwarte en zilverkleurige klauwen.

Heb in ermelo inmiddels de blokken en schijven besteld en bij Bastings twee goede klauwen. Hoop dat het dan weer goed remt allemaal...

Met nu twee jeeps komen we elkaar vast weer ergens tegen en bedankt voor je aanbod!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Heb je die klauwen van Bastings er gewoon opgezet of heb je die ook nog gereviseerd ?

En waren het nu zwarte of zilver kleurige ?

Dacht dat alleen voor dit had....

Zitten je blokken achter vast met een soort van veer of vallen ze erin ?

Er schijnen inderdaad volgens de Chrysler dealer voor achter alleen maar zwarte klauwen te zijn.(heb nu een rzwarte remklauw voor r-achter over omdat ik ze beiden zou vervangen, wat dus niet nodig bleek.:D

Het hele verhaal was dus blijkbaar toch alleen voor de voorzijde van toepassing.

Gelukkig heb ik wel zilverkleurige voor...:)

Ik heb de klauw van Bastings niet ook nog gereviseerd, maar er zo opgezet.

Gisteren rook mijn vrouw bij aankomst werk toch nog een brandluchtje, heb haar opgehaald en onderweg de remmen flink getest maar er liep niets warm en ook vandaag geen problemen.

Hoe het op de snelweg gaat merk ik morgen, dan ga ik naar Arnhem.

Ik heb wel aan beide zijden nieuwe blokken en schijven geplaatst.

De blokken worden inderdaad mede met een veer vastgezet.

Ik hoop dat de rem nu niet weer warmloopt. weet dan niet meer waar het aan kan liggen...(kan dan de klauw van Bastings alsnog reviseren. Als het dan nog niet goed is ligt het wellicht aan de remleiding??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...