laredo Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 hallo ben het weekend bezig geweest met keuze maken banden velgen en wat de grens is maar zie in de technische gegeven dat standaart Jk een 3.21 overbrenging heeft en de rubi een 4.10 maar lees ook dat alle CRD met automaat of handgeschakeld bakken...OOK...een 4.10 overbrenging hebben das mooi als dat zo is... kan iemand mij dat bevestigen.. maar is een diesel Jk met 4.10 overbrenging te vergelijken met een Benzine Jk met een 4.10 overbrenging... zou ik het kunnnen proberen een 33 er op te leggen( ( zal dan een 285x75Rx16 zijn) ?? graag wat meningen en advies... groetjessss Laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Welke banden heb je origineel bij die 3.21 overbrenging? Als je die vergelijkt met de originele banden.. De diesel heeft in beginsel al een hoop meer koppel, volgens mij zijn alle jeepgoden je welgezind met die combinatie. Misschien eens op amerikaanse fora kijken, daar lopen ze sowieso een jaar vooruit met dit soort modificaties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst December 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 standart lig op de crd een 245x75x16 band heb mijn jk pas over twee weken.. ben nu aan het zoeken naar banden en velgen maar om de juiste keuze te kunnen maken moet ik zeker weten of inderdaad de CRD een 4.10 overbrenging heeft.. als ik de technische informatie lees zou dat moeten.. maar weet het niet kan iemand mij dat bevestigen >>>> wil eigenlijk naar een 33 x11,5 band ( 285x75x16) met een 2 of 2,5 inc lift maar wil voorkomen dat ik de R&P moet vervangen.. laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2007 Diesel wordt meestal toch als bedrijfswagen (aanhangers/werkverkeer) verkocht, dus lijkt me idd een logische overbrenging. .. dus ff wachten tot iemand reageerd die een diesel heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst December 31, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2007 net even bij de dealer langs geweest... kan me niet bevestigen dat er inderdaad bij de crd een 4.10 overbrenging in zit..... tja.... die gasten weten ook helemaal niks he.... heb nog even onder een jk gelegen met in zoeklamp in de showroom maar helaas staan geen nummer op van het kroon en pion wiel .. ook geen plaatje .. das nou jammer.. dus ... wie weet er wat van???? wie kan me dat bevestigen... laredo ... ene prettige jaarwisseling......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst January 2, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2008 hallo ....waar blijven die JK rijders????? iemand een idee wat voor overbrenging er in zit in de diesel???? zou een 4.10 overbrenging voldoende zijn met een 33 band met een dieselmotor???? .. diesel zou toch sterker onderin zijn??? groetjessss Laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kombat Geplaatst January 2, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 2, 2008 Op amerikaanse sites zullen ze jouw niet kunnen helpen want de diesel is daar niet te koop! Misschien dat ze je daar wel een type nummer kunnen geven ofzo? ik weet dat de rubi een dana-44 heeft meer niet. Vandaag langs de dealer gereden, ze hadden een hele rij Wrangler sport CRD's staan allemaal standaard dus waarschijnlijk nog niet verkocht er stonden drie Unlimiteds naast. De meeste nieuwe wrangler rijders zullen denk ik niet op dit forum komen, hij is nu toch steeds populairder bij de asfalt ridders/ridderinnen. Stuur een mail naar een naar Jeep in USA misschien dat je je beter kunnen helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niek Geplaatst January 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2008 Zelf heb ik een 2.8 Rubicon unlimited en het koppel van deze motor is zo groot dat het vlgs mij niks uitmaakt of je er 33 of zelfs 35" banden oplegt. Verder heeft de Rubicon crd een eindvertraging van 4.10 en dat is zo laag dat de motor op topsnelheid (175 km op de teller) zo'n 4000 toeren maakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maarten de Boer Geplaatst January 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2008 Ik denk niet dat de overbrengingen hetzelfde zijn, de auto waar ik mee heb proef gereden, ondertussen wel 6 maanden geleden het volgens mij een veel grotere eindoverbrenging dan mijn rubicon. Dit was een sport X met automaat. Verder verschillen de achterassen van de sport en de rubi niet allen van diff, limited slip/locker maar ook van steekassen 30/32-spline. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laredo Geplaatst January 3, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2008 Ik denk niet dat de overbrengingen hetzelfde zijn, de auto waar ik mee heb proef gereden, ondertussen wel 6 maanden geleden het volgens mij een veel grotere eindoverbrenging dan mijn rubicon. Dit was een sport X met automaat. Verder verschillen de achterassen van de sport en de rubi niet allen van diff, limited slip/locker maar ook van steekassen 30/32-spline. ja klopt allemaal. de benzine sport of tewel x heeft inderdaad een hogere overbrenging 3.21 opti is 3.73 . maar de diesels schijne volgens boekje ook 4.10 te hebben.. heb er geen bevestiging van.. gr laredo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maarten de Boer Geplaatst January 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2008 Kan wel kloppen, heb deze info uit de USA (alleen benzine). Volgens mij krijgen de dealers hier dezelfde opleiding want die weten ook niet het verschil tussen een steekas en een stuurhuis, neem ze dat ook niet kwalijk, dus wat die overbrenging betreft, we zoeken het zelf wel uit, auto even optillen, krijtje en draaien met het cardan. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kombat Geplaatst January 3, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2008 hhm begrijp ik dat nou goed, jij vindt het oké als een dealer niet eens wat simpels weet van de auto die hij moet verkopen. Ik zou serieus mijn ogen uit mijn kop schamen als ik als dealer niet weet wat voor assen er geleverd worden bij een auto die ik al minimaal een jaar verkoop. Vooral bij een auto als de Wrangler of een Defender, voor een Kia picanto is het bijvoorbeeld totaal onbelangrijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 4, 2008 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2008 tja simpelste is diffdeksel eraf en tellen of op de krik en dan de omwenteling van wiel en aandrijfas.. hoe dat ook alweer zat.....geen idee zal ff zoeken gevonden.. Type as maakt niet zoveel uit. Als de assen origineel onder de auto zaten, dan staat de verhouding op een typeplaatje. Maarja... of het dan nog klopt....???Heel simpel kun je gewoon de overbrenging "tellen", maar daarvoor moet wel het diff even open. Simpeler kan ook: Auto in vrij en assteunen eronder. Je kunt nu tellen hoe vaak je de aandrijfas moet ronddraaien voordat de vielen één keer rond zijn gegaan. Wel is daarbij erg belangrijk dat beide wielen gelijk blijven draaien!!! Één wiel van de grond kan ook, alleen moet het gevonden aantal omwentelingen van de aandrijfas dan met 2 vermenigvuldigen. (differentieelwerking) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.