Spring naar bijdragen

Robbert

Forum member
  • Aantal bijdragen

    9
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Robbert

  • Verjaardag 22/08/1983

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1997

Robbert's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. PS Voel me wel redelijke amateur tussen alle klushelden hier... De één bouwt z'n hele auto uit mekaar, de ander een motorblok, ben zelf nie veel verder dan een thermostaatje, maar komt nog wel...
  2. LaRo: Best 4x4xFar JEEP: Just Enough Essential Parts. Hmm, toch fijn dat we allen zulke puristen zijn... Anyway, vandaag even m'n dealer gesproken, zijn er nog steeds niet uit Heeft iemand hier nog enig idee waar 't aan kan liggen? Zou aan de computer kunnen liggen, is onwijs prijzige gok alleen... Nieuwe computer kan nl. niet terug worden gebracht bij de dealer. Nog andere mogelijkheden? (Om de magische vraag nog eens te stellen...) Om jullie nog even extra te motiveren; Rij momenteel dus in een LaRo (van m'n fam. geleend)... (Maar geen zorgen Pullie, deze geeft zeker GEEN 4x4 gevoel)
  3. Morgen, Middag, Nacht? Niet helemaal zeker meer na dit weekend
  4. Hey Wrangler_87 & Pullie, Dank voor jullie berichtjes! Boordspanning is volgens mij wel ok (auto staat nog even bij de dealer om de boordcomputer te bekijken) het metertje staat naar mijn weten net over het midden. Controleer tijdens het rijden regelmatig m'n metertjes (over het algemeen uit sportieve overweging, want heeft me nog nooit echt iets opgeleverd). Zal het in ieder geval even checken! Wrangler_87 voor zowel je auto als site (Diep Respect) Koffie? Heb toch een beetje het DE gevoel nodig om wakker te worden, noem 't maar sentiment...
  5. Tank altijd gewoon Euro 95 bij de bekende tankstations (dus met DE koffiemachine). Heb er geen busjes bij gedaan, of iets wat daar op lijkt. Heb werkelijk geen idee waar 't door komt...
  6. Beste Wrangler_TJ, First, bedankt voor je duidelijke uitleg! Heb de sondes beiden nagekeken, helaas zijn ze ook allebei kapot. Nu had ik dit op zich wel verwacht, gezien het verbruik, matige trekkracht en enorme benzinegeur uit de uitlaat. Grote vraag is en blijft echter hoe het mogelijk is dat de sondes steeds kapot gaan. De eerste paar honderd kilometer doen ze het gewoon, maar daarna zijn ze steeds kapot. Heb de auto nu eventjes bij een dealer gebracht om de boordcomputer na te laten kijken (evt. wordt deze vervangen door een ruilcomputer). Hoop (nou ja, hoop $$$) dat 't probleem daarin zit. Denk niet dat de injectoren lekken, want dan zou het probleem de eerste paar honderd kilometer zich ook al moeten presenteren (of zie ik iets over het hoofd?). Zou het kunnen dat het probleem in de computer zit, of is dit te ver gezocht? Aan de kwaliteit van de gebruikte sondes ligt 't niet (origineel Chrysler). Misschien nog andere mogelijkheden? In ieder geval alvast bedankt voor al je hulp tot nu toe. Groetjes, Robbert.
  7. Net nog even wat gecheckt aan de hand van de foutcodes, geeft bij mij foutcode 12 & 51, afgesloten met 55. Foutcode 12 Direct battery input to PCM was disconnected within the last 50 Key-on cycles. Foutcode 51 A lean air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor. Kan iemand vertellen wat dit nu eigenlijk inhoudt, m.n. code 12 en wat ik hieraan kan doen?
  8. Beste Jeepers, Allereerst dank voor jullie reacties. Lambdasondes zijn beiden kapot (zoals reeds verwacht). De aansturing lijkt nog heel te zijn, maar wellicht zie ik iets over het hoofd (maw waar precies op te letten?) Zou het kunnen dat het probleem in de boordcomputer zit en dat daardoor steeds de sondes kapot gaan? Is het mogelijk de boordcomputer te controleren op zijn werking of nieuwere software te loaden? Veel vragen, maar ben dan ook (nog) redelijke klusamateur... Groetjes, Robbert
  9. Beste Jeepers, Heb een redelijk probleem met mijn Wrangler TJ 2.5L. Bouwjaar van de auto is 1997, km stand 70000. Sinds de afgelopen maanden sluiten iedere keer de lamdasondes kort. Los van het feit dat dit een redelijk prijzig verhaal is m.b.t. vervanging stijgt ook gelijk het brandstofverbruik naar 1:2,5 bovendien ben ik m'n auto dan weer één of twee weken kwijt. De auto is al herhaaldelijk naar de dealer geweest, maar deze weet het probleem eigenlijk niet te vinden. Boordcomputer is uitgelezen, maar deze gaf geen bijzondere foutmeldingen. Uiteindelijk worden de lambdasondes dan vervangen, resulterend in een probleemloze auto voor ongeveer 800 km. Hierna staat de auto weer te verzuipen in z'n eigen benzine (door foutieve aansturing vanuit de lambdasondes). Is er iemand die dit probleem herkend en wellicht een oplossing weet? Heb echt geen idee meer wat te doen (zijn nu al 7 of 8 sondes vervangen) & zeker met de zomer in zicht wil ik gewoon weer lekker en probleemloos op vakantie kunnen... Groetjes, Robbert.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...