Spring naar bijdragen

schoevaart

Forum member
  • Aantal bijdragen

    5
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2005

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

schoevaart's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Een maandje geleden toch maar even de pijn genomen en het ophangrubber van de voorste bak laten vervangen bij de Chrysler dealer. Het onderdeel is 50 euro maar met een goed uurtarief komt er een klein beetje bij . Ik wilde het zelf doen maar o.a omdat de garage zei dat ze er minstens 3 uur voor nodig hadden en het een pittige klus leek besloten het uit te besteden. Het kost mij meer dan 2 x zoveel tijd en heb eigenlijk maar 3 uur een brug om reparaties te doen als alles in 1x goed gaat. Daarnaast is het vervangen van het rubber zoiets als een fuseekogel vervangen: kan heel erg vast zitten. Maar het was het geld waard: bij het optrekken en gas loslaten geen gebonkt meer! Sterker nog, de auto trekt aanmerkelijk vlotter weg. Het scheelt als je het koppel gebruikt om van je plaats te komen en niet om een deuk in je chassis te slaan met je diff . Natuurlijk zal een auto met 275000 km nooit meer geheel spelingsvrij zijn maar zeker een zinnige investering... Hier krijg je een goede indruk van hoe de vervanging in z'n werk gaat. http://www.fourwheeler.com/how-to/transmission-drivetrain/1406-2005-jeep-grand-cherokee-front-differential-mount-fix/
  2. Die van mij (crd 3.0) doet dat ook. Ik was een keer in de garage voor een recall en de monteur merkte op dat er speling zat in de bak ophanging. Die heeft boven en onder een rubber en door veroudering onstaat er spelling. Als ik het dus goed begrepen heb hoor je dus de bak of naar voren of naar achteren knallen al naar gelang je gas geeft of juist loslaat. Aannemend dat dit het probleem is natuurlijk. Als doe het zelver meteen gevraagd aan de monteur wat je hieraan kon doen. De onderste rubber is redelijk goed te vervangen maar voor de bovenste moet de bak los. Als je het niet vervangt dan is er extra slijtage aan de aandrijflijn. Ik vraag me af of het onderste rubber ook niet het grootste probleem is omdat daar mogelijk veel meer gewicht op rust. Zolang het nog niet vervangen is trap ik het gas iets trager in (en dan ter compensatie sneller:-)) en laat het ook niet abrupt los maar geleidelijk. Daarmee is het bonkende geluid bijna altijd afwezig.
  3. Zo ziet het eruit als de 4 sensoren correct zijn verwijderd.
  4. Hallo allemaal. Ik heb een JGC uit 2005. Dit jaar heb ik wireless control module een software update laten geven bij HAI in Rijnsburg. Koste 25 euro tegelijk met een recall update voor de tussenbak. Die laatste update bevat alleen voor Europa de winterbanden optie. Dat houdt in dat als er winterbanden gemonteerd worden zonder sensoren en je 10 minuten rijdt het systeem zich reset en er geen meldingen meer op het dashboard verschijnen. Na de update zijn de sensoren verwijderd bij de lokale banden boer. Helaas was ik zo stom om de verwijderde sensoren mee te nemen in de auto waarna het systeem aangaf dat er 4 banden lek waren. Ook nadat de sensoren uit de cabine waren bleef dit staan. Vervolgens heb ik van mijn werk een drukvaatje geleend, daar de sensoren ingegooid en er 2.5 bar opgezet. In de auto gelegd, contact aangezet en een paar minuten gewacht. De display gaf netjes weer druk aan. Vervolgens sensoren ver van de auto opgeslagen en na 10 minuten rijden nog 1 maal een piepje en vervolgens verschenen er streepjes op het druk overzicht! Daarna nooit meer die rotte 'service tire pressure system' melding gehad! Oh ja, vergeet je reserve wiel niet want die sensor wordt ook gedetecteerd ondanks dat die niet op de display gemeld wordt.
  5. Hoi Michel,

    Even via dit Forum, het lukt me niet te replyen op het amerikaanse forum.

    De Patriot bevalt zeer goed. We hadden 'm als huur auto op de laatste vakantie aan de Oostkust. Eenmaal thuis toch maar de ouwe Ford Explorer aan de kant gedaan. Zoals je kon lezen meteen goeie problemen door de ingeslagen kleppen maar dankzij de Bovag garantie de financiele schade weten te...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...