Spring naar bijdragen

bentium

Forum member
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over bentium

  • Verjaardag 06/04/1986

bentium's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. thanks rick, exactly what i needed
  2. hey, momenteel zijn mijn pa en ik onze nekaf volledig uit elkaar aan het halen om hem te kunnen restaureren nu ben ik alle leidingen in kaart aan het brengen en 1tje kan ik maar niet direct traceren hij vertrekt op het midden van de benzine/vacuumpomp en loopt onder de carrosserie weg (gaat er nog af) Deze leiding zit wel niet gemonteerd op de benzine/vacuumpomp bij ons! ik heb een bijlage hierbijgestoken met indicatie van de leiding
  3. problemen zjn (bijna) opgelost het rare geluid was gewoon de choke... de reden waarom hij uitvalt: vervuilde carburator (verstopte buisjes door vuile benzine) carb is nu helemaal uit elkaar en wordt terug in elkaar gestoken dmv een revisie setje
  4. jep, de volle 10 seconden dat hij wil draaien
  5. we zijn al weer wat verder: we hebben een raar geluid ontdekt dat uit de carburateur komt, het lijkt net een hond die "praat" (whooohohowhoohoh) we hebben de rubberen slang van de luchtfilter eraf gehaald (we dachten eerst dat het de luchtfilter was ie het rare geluid maakte) en dan merkten we het dat uit de luchtinlaat van de carburateur kwam het kloppen kwam door een slecht contact in 1 van de relais iemand een idee wat dat raar geluid zou kunnen zijn?
  6. We hebben een nieuw probleem met onze nekaf als we hem starten (koud) met choke uit, beetje gas, slaagt hij wel aan. Maar het probleem is dat hij enorm hard klopt. Na een 10-20 tal seconden houdt hij er mee op, met een iets luidere "knal" dan een normale ontbranding We hebben ook ergens een losse stang zitten, en kunnen ze in geen enkele manual vinden, daarom deze rare vraag: kan iemand eens een/enkele foto(s) nemen van zijn fuel pump?
  7. het probleem is intussen opgelost
  8. de batterijen zijn door de handelaar volledig opgeladen
  9. Daarstraks hadden we 2 nieuwe batterijen in onze nekaf gestoken & wouden we hem voor de eerste keer na 1,5j niet operationeel te zijn, hem te starten. Toen we eindelijk door hadden waar de ignition switch was, startte hij na pakweg 3-4 keer proberen. We hebben hem rustig 15 tal minuutjes stationair laten draaien (we hadden veel blauwe rook in begin => olie in cilinders/vuile benzine). Na een kwartiertje laten draaien hadden we hem afgezet door de ignition switch terug af te zetten. Toen we hem achteraf terug wilden starten, ging hij niet meer. De startmotor kreeg niet genoeg stroom om de motor te doen draaien. We hadden toen de spanning over de batterijen gemeten, en die bedroeg maar 5V!! Tevens voelde de batterijen ook warm aan => kortsluiting in het electrisch systeem. We hadden direcht de hoofdschakelaar afgezet, om onze batterijen te sparen. Toen we enkele minuutjes wachtte, hadden we nog eens de spanning over de batterijen gemeten => 24V. We propeerden hem nog eens te starten, maar zonder resultaat. Steeds kreeg de startmotor/ontsteking te weinig stroom. (en telkens door paar minuten te wachten, steeg de spanning terug tot 24V). Na elke pauze, gingen alle lichten & claxon terug! Zou het soms kunnen dat de elco's van de bobine kort liggen?
  10. bentium

    zomerkap m38a1

    Voor ons m38a1 project zoeken we een originele nekaf m38a1 zomerkap (jeep werd geleverd met winterkap + ijzeren deuren) weet iemand waar ik dit kan vinden?
  11. heb me net een nekaf m38a1 aangeschaft met de originele willy hurricane motor erin nu vraag ik mij: welke benzine moet juist in? 95 met een loodvervanger erbij in? Is het octaangehalte er niet te hoog van?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...