Spring naar bijdragen

Smartinox

Forum member
  • Aantal bijdragen

    5
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Smartinox

  • Verjaardag 03/04/1973

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2000

Smartinox's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Topic kan gesloten worden. Heb vorige week een kop bij Nico opgehaald! Nico, nogmaals bedankt voor je reactie hier op het forum! De motor draait inmiddels weer. Morgen kan ik mijn Jeep eindelijk weer ophalen. 2 weken zonder is echt afkicken...
  2. @ Nico, bedankt voor je bericht. Ik bel je. @iksjee, ik rij inderdaad op gas. Heb je zelf ervaring met deze kwaal?
  3. Hallo Dree, Het enige wat ik je kan vertellen is dat in mijn geval het om een spoel ging die achter bij de tank (of op de tank) gemonteerd is (onderbouw). Wat me verteld is is dat die spoel als die onder stroom staat magnetisch geladen is en een klep openhoud die de lpg doorvoer vanuit de tank regelt. Die spoel werkte niet meer waardoor er een klep werd afgesloten die de lpg doorvoer belemmerde. Hierdoor liep mijn auto een seconde of 5 op lpg en sloeg daarna direct weer af. Het kapotte onderdeel heb ik even gezien. Was wit van kleur en ongeveer 4x4 cm groot. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groeten, Martyn
  4. Beste Jeepers, Het is gebleken dat mijn XJ uit 2000 een klein scheurtje in de kop heeft, tussen cilinder 3 & 4. Nu blijkt dat model 2000-2001 met een 0331 cilinderkop hier overmatig last van hebben. Dit lees ik voornamelijk op US fora. De 0331 cilinderkoppen van 4 liter motoren uit 2002-2005 zouden dit probleem niet kennen. Bij deze koppen zou een lettercombinatie in de kop gezet zijn. Dit zou af te lezen zijn ter hoogte van cilinder 3 & 4. Hier zouden de letters TUPY staan. Graag zou ik een kop uit die jaren willen gebruiken voor een revisie. Wie heeft ervaring met dit probleem en/of kan mij helpen aan een goede gebruikte cilinderkop? Alvast bedankt voor jullie hulp. Mvg, Martyn
  5. Een maand geleden heb ik hetzelfde gehad. Het begon tijdens het rijden op de snelweg waar ineens de motor er mee stopte. Na tot stilstand te zijn gekomen opnieuw proberen te starten (op lpg). De motor liep even en viel daarna weer uit, en dit bleef zo. Iedere keer zat hier dezelfde tijdsinterval tussen. Op benzine had ik hier geen probleem mee. De auto heb ik naar de garage gebracht en na een uur kreeg ik een telefoontje dat het probleem gevonden was. Het bleek een spoel te zijn bij de lpg tank zelf. De spoel schijnt aangestuurd te worden en magnetisch geladen te worden waardoor de veiligheidsklep van de tank open gaat. Als dit niet meer werkt sluit de klep na het starten omdat het systeem denkt dat er problemen zijn. Jou verhaal lijkt op de mijne. Ik hoop dan ook dat je hier wat aan hebt. Succes, Martyn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...