Spring naar bijdragen

XJStudent

Forum member
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over XJStudent

  • Verjaardag 05/07/1988

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.essetmusic.nl

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

XJStudent's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Dag Wim, dank voor de info! De radio doet het nog wel ja. Wat bedoel je met de aansluiting? Is dat direct achter de 12Volt plug of onder het stuur bij de zekeringen?
  2. Tja, ik heb de multimeter er niet aan gehad (heb er niet eens één ) maar hij is er van het ene op het andere moment mee opgehouden, na het inprikken van een omvormer..
  3. Dag mede XJ-ers, inmiddels ben ik alweer drie maanden trots Cherokee-bezitter en doet het beestje het prima. Alleen is laatst de sigarettenaansteker-ingang gestopt met functioneren (vermoedelijk na het aansluiten van een Halfords omvormer die niet al te fit meer was). Hierdoor kunnen de Tomtom en andere stroomgebruikers niet meer laden, dus handig is anders. De vraag is nu hoe dit gerepareerd kan worden. Ik heb met de mede-eigenaar wat bij de zekeringen gekeken, maar zag niet zo 1-2-3 de verantwoordelijke zekering. Sowieso is dus de vraag waar het probleem kan zitten. Alvast heel erg bedankt voor info!
  4. Da's interessant, ik heb hetzelfde probleem met een XJ uit '92. Ook bij wegrijden en licht sturen. Zo rond de 20 à 30 kilometer per uur schat ik. Weet iemand of die aan de automaat of de stuurinrichting ligt?
  5. We hebben de helft van de reparatiekosten vergoed gekregen van de aankoopgarage. Ik moet trouwens wel even zeggen dat Maasbach het super heeft gedaan! Aantal dingen gratis opgelost, snel gefixt en de oude Jeep opgehaald, waar hij 3 arbeidsuren voor heeft gegeven, wat dus van de reparatiekosten afging. Ik ga zeker weer langs Maasbach als er wat groot onderhoud nodig is!
  6. Nou, laatste bericht van mij over problemen met de auto! Vandaag opgehaald bij Maasbach. Alles opgelost en de baas zelf zei dat de auto nog prima reed (wat hij niet had verwacht voor hij aan de reparatie begon). Enige puntje is de katalysator die wat knort . Maar ik ben nu dus in het bezit van een volledig functionerende Cherokee! Stoelverstelling, airco, elektrische ramen, CV, alles doet het! Is dat vet of is dat vet! Dit weekend maar lekker cruisen zolang het weer zich er voor leent.
  7. Zo! Lekker in het zonnetje naar Maasbach gereden, hij heeft de auto nu ingenomen en gaat 'm checken. De handel waar ik hem gekocht heb wil de helft van de reparatiekosten vergoeden. Mijn 'overleden' Cherokee gaat Maasbach opkopen voor onderdelen. Ben ik daar ook weer vanaf
  8. Berend, ik ga morgen (als ze 'm in kunnen nemen) naar Maasbach. Heb nog wat 'minor issues' die ik ze ook voorleg: portier rechts gaat van binnen niet goed open met de hendel (kabeltje die 'klink' omhoog haalt geknapt? CV werkt nog wel) en de knipperlicht/ruitenwisser-stang heeft wat problemen, kabelbreukjes denk ik. Las ook ergens anders op het forum over verlichtingsproblemen wat dat betreft. Mijn dimlicht doet het niet meer nu, alleen stads of grootlicht, doordat de schakelaar kapot is kan ik 'm niet meer van het grootlicht afhalen Nja, it's in the game. Verder is 't een hele fijne bak en trekt hij als een lier!!
  9. sorry, L6 inderdaad Ik ben ook nieuw met het rijden in een automaat en wil (ook vanwege de dorst van de Jeep) proberen zuinig te rijden. Haal je de meeste efficiency als je gewoon goed gas geeft vanaf 0 km/h en dan gelijk loslaat als je op de goede snelheid zit? Of moet je heel langzaam iets gasgeven totdat de auto rolt en accelereert om het zuinigst te rijden?
  10. Oké, dat zou het best eens kunnen zijn. Bij de afleverbeurt is ook de olie behoorlijk bijgevuld. Kan het zijn dat de motor dan bij hogere belasting of langere ritten een teveel heeft / de olie overstroomt? Want gek genoeg lekt hij vandaag (na een rit van Zeeland weer naar Utrecht) veel minder. En na een nacht staan lag er ook bijna niks onder. Moet er toch even naar laten kijken denk ik, ik weet bijvoorbeeld ook niet of het toevallig ATF is (die kunnen toch ook lekken?). Verder ben ik errrug blij met m'n Cherokee. Met zonnig weer en de raampjes omlaag is het een genot om de V6 te horen draaien.
  11. mag ik vragen (je hoeft niet te antwoorden) waarom je bij W niet snel een auto zou halen?... Ik ben een leek zoals je doorhebt, dus kan alle tactieken en inzichten gebruiken..
  12. EJG, hoe goed kende jij die Jeep toevallig Ik heb contact opgenomen met Maasbach, voor nu even via de website. Ik hoop er zo spoedig mogelijk langs te gaan. Wat betreft een aankoopkeuring: daar heb je helemaal gelijk in. Impulsiviteit en te gehaast beslissen eisen hun tol. Ik ben 20 maar leer op deze manier al harde lessen, die ik later hoop ik kan gebruiken om toekomstige problemen te vermijden! Wat me wel opvalt is dat een APK eigenlijk niet veel zegt van de onderhuidse staat van een auto. Klinkt dat herkenbaar voor sommige mensen?
  13. Nou Kameel, met zo'n reply maak je veel goed Ben vol goede moed, de auto voelt verder prima aan en ziet er nog heel goed uit. Ik zal binnenkort eens een fotoshoot doen Maandag even lekker een dag eraan klussen (Wasserette, zuigen, dashboard schoonvegen en sprayen).
  14. Update! Vanochtend de "nieuwe" Jeep gehaald, samen met de mede-eigenaar (ik doe samen met een vriend, kostentechnisch handig!). Dealer Waardenburg in Amersfoort. Auto startte zonder problemen (heb ik anders meegemaakt) en er klonken geen gekke geluiden. Vanaf Amersfoort (eerst tank nokkie vol gegooid) gelijk naar Kapelle (Zeeland) gereden voor familiebezoek. Snelwegrit dus, en dat ging prima! Hele comfortabele auto, vooral de elektrische stoelverstelling is heerlijk. Tijdens de rit stonden alle meters goed, accu constant op 13/14 volt, radio stond hele tijd aan en ventilatie ook. Oliemeter stond netjes in het midden bij '3' en bij wat hogere belasting ook wat verder naar rechts, maar dat zal wel logisch zijn (héél technisch ben ik niet, ben wel autofreak, maar geen monteur). Bij aankomst in Kapelle (auto natuurlijk even showen) bleek er een redelijk oliebad onder de auto te liggen. Tijdens de rit niets geroken of gezien aan rookwolkjes (was bij vorige Jeep wel het geval..). Gelukkig is er bij Kapelle een ANWB-station, waar snel de diagnose "krukaskering kapot" werd gesteld. Aangezien de auto drie weken geleden een APK heeft gehad en door de garagist mij werd verzekerd dat een beetje oliegebruik hoort maar meer ook niet, vond ik dit erg jammer! Op de dag van de aankoop nogalliefst. Gelijk met de dealer gebeld. Hij stelde voor dat we lieten checken of de krukaskering het probleem was en wat de kosten bij een bedrijf gaan worden, waarna hij met een voorstel wat betreft de kosten zou komen. Ik zie nu al op tegen de vervelende onderhandelingen wat dat betreft, maargoed. Beste forumleden, ik doe even een beroep op jullie kennis: welke 4x4 specialist in midden-Nederland is er die binnenkort (liefst zo snel mogelijk, deze week) heel even een blik op de auto kan werpen, om te checken of het de krukaskering is? Graag laten we dan meteen de reparatie uitvoeren! Daarbij hebben we nog steeds een tweede Cherokee, die nu bij WTA staat. We weten niet wat we daarmee aanmoeten, maar kregen het advies hem te laten opkopen als plukauto. Weet iemand een geschikt bedrijf/particulier om een Cherokee 4.0 uit '89 op te komen halen? Sorry voor de grote hoeveelheid vragen, ik ben een nieuweling onder de Jeepmensen, maar heb mijn hart nu al wel aan het merk verloren, hoewel de problemen een aanslag op mijn humeur doen.. Alvast bedankt voor de reacties!
  15. Hier de student! Over de financiën: stufi is inderdaad geen fulltimebaan-salaris, maar ik klus lekker bij in de commerciële muziekbusiness, waardoor ik kan genieten van een leuke auto voor een 20-jarige. Dan nu nieuws over de XJ! WTA belde twee dagen geleden met de droevige mededeling (jawel) dat de auto overleden was. De vraag was wat er nog wél in goede staat was.. Ontsteking, uitlaat, katalysator, banden, dynamo, koppakking, bijna alles was verrot. Goedkoop is nu inderdaad duurkoop geworden.. Ik beschouw het als een wijze les. Maar impulsief als ik ben, heb ik gelijk autotrack afgestruind voor een andere auto. En ik heb 'm vandaag gekocht... Een XJ 4.0 LTD uit '92, met leer, airco, alles elektrisch, afijn, jullie weten wat hij heeft. Proefrit was zeer bevredigend, sturen, remmen, rijgedrag (automaat): voelde prima aan. De auto is zo'n 10 jaar van één eigenaar (vijftiger) geweest, wat op zich reden voor enig vertrouwen kan zijn. Maar het interieur (en de lak) zien er nog prima uit voor een wagen uit '92 met 300k rond op het klokje. 13 maart 2009 is de APK nog gebeurd, remlicht en handrem zijn vernieuwd, verder geen punten. Ook zijn de banden nog niet eens in de 'binnenkort vervangen'-zone, dus dat ziet er ook goed uit. De auto krijgt nu nog een afleveringsbeurtje, ik haal hem zaterdag op. Uiteraard hou ik jullie dan op de hoogte van verse bevindingen. Sowieso: ik gebruik hem samen met de zanger van mijn band, we rijden vrij vaak behoorlijke stukken door NL en houden van vakanties verder weg. We gaan ervanuit dat we de Jeep 'oprijden' en gaan er gewoon lekker van genieten! Ps.: sorry voor de lange radiostilte, was nogal kapot van het verlies
×
×
  • Nieuwe aanmaken...