Spring naar bijdragen

DirtSquad

Forum member
  • Aantal bijdragen

    11
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over DirtSquad

  • Verjaardag 09/12/1968

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

DirtSquad's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik ga na 6 jaar afscheidt nemen van mijn Jeep Wrangler Laredo 2.5i Softtop & Hardtop 1992 zwart die nog orgineel is. Tis gewoon tijd voor iets comfortabelers. Rijdt altijd, is netjes onderhouden en heeft zgan banden(2009).(Bridgestone Dueler AT 235/70R15 op de orginele velgen) De Jeep is niet verhoogd en er is niet mee gecrosst. APK tot maart 2011. Op kenteken is het een softtop maar ik heb er ook een orginele hardtop bij. De hardtop is lekker warm in de winter en maakt minder herrie dan de softtop die er in het voorjaar weer op gaat. De Jeep en de prijs van EUR3750 zijn OK dus er is niet veel ruimte om te onderhandelen. Ik ben ook niet geïnteresseerd in inruil. Hier een aantal specieke dingen die je als koper waarschijnlijk wilt weten: - Km-stand 144192km - Ik ben gewoon een particulier en geen handelaar. - Ik heb deze Jeep sinds 2004 en gekocht bij een garage. - Er zit helemaal geen roest onder de voorruit - Er zit geen roest voor de deur, ook niet bij het achter spatbord. - De bekleding is niet kapot. - Er zit een behandelde kras op de rechter zijkant. - Deukje links achter - Lichte beschadiging onder linker voor knipperlicht. - Er zit een snee in de rechter zijruit van de softtop van een inbraak. - Banden zijn van vorig jaar er is ong 1500km mee gereden. - Grote dingen van afgelopen jaren: Kachel radiator vervangen; Gever van de koppelingcylinder vervangen; Achteras gereviseerd. De kachelradiator heb ik zelf vervangen de rest is bij B&S in Tiel gebeurd. De zandkleurige Bestop Supertop en grijze Bestop Duster zijn 5 jaar oud. De achterbank is orgineel en met gordels. En ja ik heb een vetspuit waarmee ik regelmatig onder mijn Jeep kruip maar ben geen monteur of Jeep specialist. Meer detail foto's hier. M.v.g. John van Zandvoort, Oss
  2. Uuuuhh rubbers!? Ik wist niet dat daar rubbers tussen moeten, is mijn eerste Jeep. Ik heb de kap er zo op gebout en de constructie is prima waterdicht. Dan kan het kunststof van de hardtop natuurlijk wel scheuren. Moet in Heerde toch eens kijken naar die rubbers. Waar kan ik ze bestellen? Greetz
  3. Het orginele tandwieltje zit erin, deze is groen, de 29 is zwart. De Speedometerbehuizng 180 graden draaien om hem tussen de waarde 39-45 te zetten. Rond geknort met m'n GPS, de teller wijkt nu nog maar 8% af. Dit vindt ik acceptabel en is bij veel auto's zo. Hierbij blijft het dus. Het tandwieltje moest volgens B&S van ver komen en om nu weer een andere te bestellen zie ik nu even niet zitten. De orginele zit er in en hoe of waarom die 29er in mijn bak is gekomen zal ik wel nooit weten. Het lijkt me niet i.v.m. grote banden, deze zouden namelijk 38" moeten zijn geweest om met tandwieltje 29 de juiste snelheid aan te geven. Over en uit!
  4. Joepie ik mag weer sleutelen. (hellaas maar 4 minuten werk) B&S belt net, tandwieltje 39 is binnen. Die gaat er vanavond nog in. 87wrangler, het tandwielhuis zal inderdaad wel gedraaid moeten worden als ik van 29 naar 39 ga. Resultaat volgt. Greetz
  5. Voor de volgende keer: Ik heb m'n slotmoer van m'n reserve wiel gratis laten verwijderen bij Profile Tyre Centre. Dat hebben ze gedaan met een linkse dop. Hij schuift over de de slotmoer of bout en vreet zich vast in de buitenkant. Als hij dan nog afbreekt was dat met de orginele sleutel ook gebeurt.
  6. Ja ik ben bij doctor B&S geweest. Bak is orgineel! Er zit gewoon een verkeerd tandwieltje in.!??!!!?? Er mot 39 in en geen 29. Hij is besteld. Dus het resultaat volgt later. Greetz
  7. Kamel je hebt het juist. M'n banden zijn 28" Er zit een fout in m'n berekening, zoiets moet je ook niet 's ochtends doen hè. Mijn bandenmaat is 235/70/15. De wanghoogte is 235*0,7=164,5mm De diameter van de velg is 15"x2,54=38,1cm De diameter van band+velg is 38,11+16,45+16,45=71.01cm 71,01/2,54=28" Nu weet ik alleen de overbrenging van m'n tussenbak nog niet. Morgen naar Tiel om een boek te halen en misschien hebben ze het juiste tandwieltje wel liggen. Greetz
  8. Ik ga terug rekenen. Dit is mijn theorie, ik heb het dus nog niet in de praktijk geprobeerd en ben benieuwd naar jullie opmerkingnen en of alles klopt. 3427mm in 1 omwenteling met tandwiel 29 geeft 110Km/h ipv 75Km/h. Bij de werkelijke 75Km/h maakt de band dus: 75000/3,427=21885 omw/h Bij de aangegeven 110 Km/h zou de band juist: 110000/3,427=32098 omw/h moeten maken. 21885 omw/h wordt dus gemeten als 110Km/h 32098/21885=1.466667 1.466667*29=42,53333 dus een tandwiel met 43 tandjes moet voor de juiste snelheid zorgen. Hmmm, eens kijken of ik zo'n tandwiel kan bestellen. Wordt vervolgd.
  9. Mijn kilometerteller YJ '92 wijkt meer dan 30% af (75Km/h is op de teller 110Km/h). Dit ga ik verhelpen maar ik weet nog niet precies hoe. Nu staat op het forum wel iets over speedo tandwieltjes en bandenmaten, maar echt duidelijk is het niet. Ik heb mijn YJ'92 2,5i eens bekeken, er ziet een electronische sensor met een tandwieltje op de versnellingsbak aan de bestuurders kant. Het tandwieltje heeft op het moment 29 tanden. Mijn bandenmaat is 235/70/15. De wanghoogte is 235*0,7=164,5mm De radius van de velg is 15"x2,54=38,1cm De radius van band+velg is 381+164,5=545,5mm In 1 omwenteling van het wiel wordt dus 2x3.14159x545,5=3427mm afgelegd. De orgineel maat zou 215/75/15 zijn. Met dezelfde berekening als hiervoor wordt de afgelegde weg 3407mm in 1 omwenteling. En afwijking van minder dan 1% dus dat kan het verschil van 30% niet verklaren. Iemand een idee? Thanks John
  10. Goeie smorigens, nog niemand wakker! Nu dan zal ik maar vast koffie gan zetten. Smam was gisteren jarig, dus komt er nog bier uit m'n porien. Have a nice day!
  11. Doc op CD? Ik hou me aanbevolen, ben opzoek naar doc van YJ bj92. Laat je iets weten als ze gevonden zijn? Greetz
×
×
  • Nieuwe aanmaken...