Spring naar bijdragen

Rogier

Forum member
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Rogier's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Beste allemaal, De Oliedruksensor zit boven de oliefilter, toch? Als ik deze wil vervangen moet ik de oliefilter er afhalen, maar kan ik deze filter weer opnieuw gebruiken?
  2. Tijdens het lezen in de gebruiksaanwijzing, ben ik een stukje info tegen gekomen over sneeuwkettingen. Daar beschrijven ze dat de kettingen om de achterwielen moeten, maar er wordt niet aangegeven waarom! Ook bij 4 wd!!!!
  3. Je hebt gelijk! Ik zal mijn vraag verduidelijken. Ik wil meer te weten komen op het technische vlak van de WJ. Bijv. moet je bij de aanschaf de transmissie laten stellen, is het verstandig om de distributieriem te vervangen, etc.
  4. Hoi ervaren rijders, Heeft er iemand handige tips en trics voor een nieuwkomer in de wereld van JEEP? Ik ben pas in het bezit, als ik het goed heb, van een WJ (grand cherokee) uit '99 en ben helemaal in de wolken (lijk wel een klein kind). Na het lezen van een aantal forums, ben ik al het een en ander te weten te komen, maar ik ben opzoek naar die kleine dingetjes/ weetjes. Wat is zinvol om te doen als je zo een beauty aan heb geschaft? Al vast bedankt!
  5. Hoi, Moeten de kettingen om je voor of achter banden? En waarom? Mzzl
  6. Beste allemaal, Ik heb een aantal vragen over de oliedrukmeter van een WJ uit '99 aan julie. Dit zijn de vragen: 1. Kan iemand mij wat meer vertellen over de oliedrukmeter? 2. Als je het contact aan hebt (nog niet gestart/ voor het starten/ volgens mij is dat de stand on) staat de oliedruk meter dan nog op 0? En moet deze op 0 staan of al op een bepaalde druk? 3. Als de auto stationeer loopt hoort de oliedrukmeter tijdens het gas geven op te lopen en weer terug? 4. Als de oliedrukmeter een waarde aangeeft van bijna 5 tijdens het rijden is dat normaal? 5. Waar zit de oliedrukmeter? Een hele hoop vragen in een keer, maar als ik antwoord krijg op deze vragen, dan weet ik wat er aan de hand is! Al vast bedankt!
  7. Hoi, Op de site van de ANWB staat het volgende: Ik heb banden met M+S aanduiding onder mijn (4x4) auto. Is dat genoeg voor Duitsland? Niet zonder meer . De M+S aanduiding staat voor modder en sneeuw maar mag naar eigen inzicht van de fabrikant op de band geplaatst worden. We vinden dit M+S symbool dan ook niet alleen op winterbanden, maar ook op all-seasonbanden, all-terrainbanden en soms zelfs op zomerbanden. Het M+S symbool alleen zegt dus niet altijd wat over de ?wintereigenschappen? van de band. Als er ook een symbool van bergtoppen met een sneeuwvlok op de band staat dan is zeker dat het een winterband is. De wetgeving vereist echter geen winterbanden maar ?aan de omstandigheden aangepaste banden?. Dit kunnen, zeker bij een 4x4 auto op doorgaande wegen en snelwegen, heel goed all-seasonbanden zijn (die immers over wintereigenschappen beschikken). Om nu terug te keren naar de vraag, het probleem is dus dat het M+S keurmerk zelf geen zekerheid biedt of de banden onder uw auto ook daadwerkelijk wintereigenschappen hebben. Informeer dus bij uw bandenhandelaar, bij de bandenfabrikant of bij de ANWB AutoAdvieslijn of deze M+S banden wel echt over wintereigenschappen beschikken (en dus ofwel all-season ofwel winterbanden zijn).Als het sneeuwvlokje symbool ook op de band staat is dit wel een betrouwbare indicatie voor wintereigenschappen. http://www.anwb.nl/published/anwbcms/conte...rbanden%20faq_3 Succes!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...