kmkuipers Posted June 8, 2023 Report Posted June 8, 2023 Hi allemaal, Ik heb sinds een paar weken een haperende motor van mijn XJ uit 1993; - soms valt hij uit, dan kan ik hem direct weer starten maar soms ook niet - soms vallen alleen even de toeren weg en en komen ze weer terug (als in, direct naar nul , en direct weer naar 2000 rpm) Ik denk dat dit de CPS / krukas sensor is, (ik ben ook een amateur) en ik heb wat advies nodig wat ik moet doen 1) losmaken en schoonmaken (het is een beetje een olie-achtige bedoeling onder de motorkap) 2) meteen een nieuwe installeren Iemand die hier ervaring mee heeft? Groeten Quote
OIIIIIIIO Posted June 8, 2023 Report Posted June 8, 2023 Controleer de bedrading van de cps, ik had dezelfde symptomen, bleek doorgeschuurde bekabeling (achter randje van de cylinderkop) van de cps-sensor te zijn. Quote
Masis Posted June 8, 2023 Report Posted June 8, 2023 En meteen een nieuwe originele erin doen, op die leeftijd is dat nooit weggegooid geld. Quote
Adebisi Posted June 11, 2023 Report Posted June 11, 2023 check ook misschien de eerste O2 sensor die voor de cat zit Quote
kmkuipers Posted October 20, 2023 Author Report Posted October 20, 2023 Hi allemaal, Ik heb een nieuwe krukas sensor geinstalleerd, problem solved Groetjes! 1 Quote
Recommended Posts