Alle activiteit
- Yesterday
-
Hoi allemaal, Ik heb onlangs een Jeep CJ-7 gekocht en vroeg me af of iemand hier ervaring of kennis heeft met het vervangen van de motor door een moderner exemplaar dat voldoet aan de Euro 3-norm of later (volgens Europese regelgeving). Ik woon in Spanje en heb tot nu toe nog niet veel duidelijke info over dit onderwerp kunnen vinden. Alle informatie, ervaringen of verwijzingen — of die nu uit Spanje komen of ergens anders uit Europa — zijn meer dan welkom. Ik zou het enorm waarderen als iemand iets soortgelijks heeft gedaan of er iets van weet. Heel erg bedankt!
-
Jeep CJ-7 swap met motor die voldoet aan Euro 3 of later
een discussie voegde c.199605 toe in CJ (Civilan Jeep) Technisch Forum
Hoi allemaal, Ik heb onlangs een Jeep CJ-7 gekocht en vroeg me af of iemand hier ervaring of kennis heeft met het vervangen van de motor door een moderner exemplaar dat voldoet aan de Euro 3-norm of later (volgens Europese regelgeving). Ik woon in Spanje en heb tot nu toe nog niet veel duidelijke info over dit onderwerp kunnen vinden. Alle informatie, ervaringen of verwijzingen — of die nu uit Spanje komen of ergens anders uit Europa — zijn meer dan welkom. Ik zou het enorm waarderen als iemand iets soortgelijks heeft gedaan of er iets van weet. Heel erg bedankt! -
c.199605 is lid geworden van de gemeenschap
- Afgelopen week
-
tpms ventiel bandendruk sensor
topic reageerde op een Tromkes van Ab in Liberty (KJ) Technisch Forum
TMPS sensoren moeten na vernieuwing opnieuw ingelezen/aangemeld worden. De bandenspecialist heeft hiervoor een aparte tool. -
tpms ventiel bandendruk sensor
topic reageerde op een Tromkes van REAL STRANGLER in Liberty (KJ) Technisch Forum
Het lastige is, door de plaatsing in de band zijn er heel weinig Jeepers die hier zelf wat aan kunnen doen. Dus, in geval van een storing hol je naar de banden boer. Zelf 1 sensor regelen en laten vervangen levert vaak storingen op. -
tpms ventiel bandendruk sensor
topic reageerde op een Tromkes van Tromkes in Liberty (KJ) Technisch Forum
Na het overweldigende aantal reacties op mijn bovenstaande vraag, voel ik de vrijheid om een aanvullende vraag te stellen. Inmiddels heb ik een nieuwe sensor met ventiel gevonden. Is ook al gemonteerd. Nu blijft het melding lampje van te lage druk branden en blijft de melding in mijn boordcomputer staan dat de bandenspanning te laag is. Hoe krijg ik dit eruit? (Jeep KJ uit 2007, laatste van oude type) -
Bij de aangeboden artikelen moet een vraagprijs staan, we zijn geen veilingsite staat ergens in de regeltjes 😁 Verder misschien interessant voor de potentiële kopers is de kilometerstand.
-
Wegens mogelijke aanschaf van een KK nu aangeboden mijn Cherokee KJ. Heel veel plezier van gehad! - 3.7 liter V6 in prima staat - OME lift kit - Stalen op maat gemaakte dakbeugels (dus niet meer de zwakke plastic dingen) - trekhaak - hidden winch mount (lier er niet bij) - LED bar - Bagageplank - 4x LM velgen met 245/70 16 BF Goodrich All terrain (weinig kilometers erop) - Airco en cruise control - recent: kentekenplaat verplaats zodat er een fietsendragen op het reservewiel kan (niet op de foto nog) Interesse? stuur me even een PB of bel/wa op 0651393592
- Eerder
-
Jeep kwam best ver maar dat is vrij logisch met 40 ers en lockers in beide assen. Er zijn uitdaging met deze jeep. Jeep heeft een verse APK maar is geen garantie dat je die elke keer krijgt met de de huidige spoorbreedte, wielbasis en gewicht. Jeep ging stuk op de bladveer voor en dat laatste is ook de achilleshiel van deze jeep. Deze zijn prima voor op de weg maar bij een pittig stukje terrein zijn ze gewoon te licht. Jeep weegt rijklaar met volle tank benzine, lier, reservewiel en 2 bestuurders ongeveer 2200kg. Daar zijn de Spring over YJ en XJ bladveren niet op berekend. Je zal deze dus moeten verzwaren/aanpassen wat weer ten koste gaat van de flex. Op de vlakke stukken kom je nog wel goed weg maar ga je klimmen wat ook kan gebeuren mis je power en de juiste overbrenging. AX15 in zijn 1 heeft 3.83, Atlas tussenbak 2:1 en in de assen zit 5.38. Dan kom je uit 41,21 bij 175pk en een gewicht van 2200kg. In het vlakke terrein staat die zijn mannetje en op de openbare weg gaat het ook wel (mits de tractionbar geplaatst is die zit er namelijk niet meer op) als je houdt van spartaans rijgenot en een pittig brandstofverbruik. Wil je inhalen moet je ff terugschakelen. Je kan hem ook niet zomaar terugbouwen. 37 inch banden staan er zielig onder en ga je helemaal toeren draaien op de openbare weg. Je gaat wel winnen aan trekkracht maar aanzienlijk verliezen aan bodemvrijheid want die 14 bolt achteras is groot en bij te kleine banden is het een goed grondanker. Eigenaar had hem een paar weken en had er lol mee op de Jamboree maar is toch overgestapt naar een JK. Hij had hiervoor een mooie TJ.
-
Jamboree mee gereden, en tegen gevallen?
-
Hij staat weer te koop. ≥ Jeep Wrangler 4.0i Terrein Beul 40 inch |Apk tot Mei 2027 — Jeep — Marktplaats En ja hij staat scheef 😃
-
Trilling jeep wrangler TJ bij gas los laten
topic reageerde op een michel1972 van michel1972 in ff Serieus
Ik ga dat controleren Thanx -
Trilling jeep wrangler TJ bij gas los laten
topic reageerde op een michel1972 van Cannonball in ff Serieus
Kruisjes vervangen zeg je, ook in de aandrijf assen? De hoek van de aandrijfas achter correct? Dat deze tijdens acceleratie wel in de juiste hoek staat maar bij uitrollen in een andere hoek terecht komt? Pinion as/moer zit nog op de juiste spanning/plek? -
Goedendag allemaal, Bij de wrangler TJ uit 2006 heb ik sinds kort een trilling als ik het gas los laat. Of ik nu 60 80 100 of 120 rij als ik het gas los laat heb ik een trilling in de auto. Bij gas geven langzaam of snel nergens last van. Als ik 100 rij constant ook nergens last van. Het is alleen aanwezig bij het gas loslaten. 6 bak schakelt probleemloos en de motor loopt mooi Kruisjes vervangen, remmen gedaan, olie ververst, wiellagers vervangen, banden zijn uitgelijnd en goed, bushings verhoging zijn nieuw. Iemand een idee?
-
Had ik ook overwogen. Maar van de drie bevestigen was er al een afgebroken. Ik heb vervolgens gezocht met Google lens en daar kwam ik een aftermarket metalen versie tegen. Die heb ik besteld.
-
Rechtsachter maar omdat ze allemaal niet echt in een beste staat zijn (flink geroest) wil ik ze alle vier vervangen
-
Ik heb daar ooit een aluminium plaatje op gelijmd, en daar twee gaatjes op de originele plaats geboord. Kan je m gewoon weer monteren....
-
Veren vervangen
topic reageerde op een JacoV van OIIIIIIIO in Grand Cherokee (ZJ & WJ) Technisch Forum
-
JacoV volgt nu Veren vervangen
-
Hoi Mede Jeepers, ik heb een grand cherokee wj uit 2000 (v8/164kw). 1 van mijn veren is kaduuk. Als ik online zoek vindt ik 2 maten veren voor een grand cherokee zonder liftkit 327 mm of 372 mm. iemand enig idee welke ik nodig heb?? alvast bedankt voor het meedenken
-
Dag. Mijn middenconsole (XJ bouwjaar 1999) zit niet lekker vast. Met name aan de achterzijde gaat dat ding alle kanten op, niet fijn. Dus ik denk ik haal die er een helmaal uit om te kijken hoe e.e.a. bevestigt zit. Nu zit daar een electronisch component voor de airbags (zie foto) met daarom boven een hard plastic onderdeel. De binnenbak van de middenconsole zit daaraan bevestig met twee schroeven en daarmee dus de achterzijde. Die plastic cover is kapot op de plekken waar de schroeven horen te zitten. Zie foto's. Ik heb lopen zoeken op internet maar ik kan dat onderdeel niet vinden. Iemand een idee?
-
Goedemiddag, ik loop tegen het volgende aan. Er is iets met de eerste versnelling. Als de Jeep uitstaat schaled die soepel door alle versnellingen. Zodra ik de Jeep start er mee rij en moet stoppen krijg ik deze niet soepel in zijn 1. Lukt wel met enig kracht maar dat kan niet de bedoeling zijn. Als ik net voordat de auto stil sta schakel naar zijn 1 is er niets aan de hand. Gevolg is, als ik daar niet aan denk dat ik de auto moet uitzetten in zijn 1 zetten en dan weer starten. Of met enig gepast geweld in zijn 1 duwen 🫣. Na een tip heb ik de versnellingsbak al eens bijgevuld met remolie tijdje gereden en geschakeld ommvefvolgens de bak te voorzien van nieuwe olie. Geen gewenst resultaat. iemand enig idee los van het antwoord de hele bak te reviseren 😅
-
Ik had al een paar vragen gesteld op het forum maar me nog niet voorgesteld. Wel zo netjes om nog even te doen. Ik ben Remco woonachting tussen Apeldoorn en Deventer en sinds eind januari in het bezit van een XJ uit '99. Voorzien van een daktent die al voor het midwinterkamperen is getest. Inmiddels al wat onderhoud en vervanging gedaan waaronder de vering rondom vervangen voor een OME set. Op dit moment aan het interieur aan het werk. Waarbij ik nog een vraag heb over de bevatting van de middenconsole maar die zal ik elders op het forum zetten. Zo ook nog een vraag over de 1ste versnelling, Die gaat wat lastig.
-
- 1
-
-
Beetje vreemd had een nieuwe krukas sensor besteld. Oude gedemonteerd. Nieuw erin gezet maar toen paste de stekker niet. Wat op zich als bijzonder was want type en bouwjaar klopte gewoon. Maar de stekker was op de hoekjes net te verschillend van hetgeen erin zat. Dus de oude weer teruggezet nadat ik deze schoon gemaakt had. Zat wat vet en vuil op. En wat denk je loopt weer als een zonnetje. Ook rond de 2.000 rpm. Alleen vorige week had ik even wat gestotter maar sindsdien geen problemen. Lijkt dan toch wel aan de krukassensor te liggen.
-
Zomeraanbieding 9000 euro 😊