Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Earlier
  2. Nieuw APK keuringsrapport….
  3. Set gevonden, topic kan dicht.
  4. Hi Ab, bedankt voor de tips. Ik ga er naar kijken. Gr. Peter
  5. Jeep was aangekocht als een project. En nu alles gedaan is, ben ik opzoek naar wat anders. En heel stiekem heb ik toch de voorkeur voor een WJ, die vind ik net even wat beter rijden.
  6. Hé Jeroen, De Jeep staat al weer te koop op Marktplaats? advertentie op Marktplaats Vond je het niets?
  7. Goedenavond, ondertussen inderdaad de juiste gegevens kunnen vinden. De velgen zitten er ook al onder. Bedankt. Groet jeroen
  8. Is het al gelukt? Je kan opzoeken wat er in het factory buildsheet staat. Het VIN nummer even invullen op de deze website. https://jeepspecs.com/models/jeep-grand-cherokee/jeep-grand-cherokee-wk/vin-decoding-and-build-sheets-2005-2010/
  9. Probleem is opgelost. Ik rijd al een laar dagen zonder melding, en hij draait 👌🏼
  10. Afgelopen weken bezig geweest met het vervangen van de achterste 2 bouten van beide uitlaatspruitstukken. Waterpomp vervangen (zat een scheur in de waaier, thermostaat vervangen. Tevens ook de kleppendeksel eraf gehaald om naar de stoters etc te kijken. Hier was gelukkig niets bijzonders te zien. Geen grote ruimtes of loszittende klepstoters oid. Morgen of overmorgen zal ik de Jeep voor het eerst weer starten en dan gaan we het zien.
  11. Veel Cherokees hebben 2 temp sensoren, waarvan 1 voor de meter. Die gaat wel eens kapot. Succes, Siert.
  12. Hi Philippe, Ik snap je, je zou dan eerder verwachten dat de temperatuur boven de 100 gaat als de radiator verstopt zit. Anderszijds, veel anders kan er niet kapot zijn dan de radiator. Als de radiator verstopt zit loopt de druk op door de temperatuur en kan de koelvloeistof er weer door bedenk ik me - maar zeker weten doe ik het niet. Misschien dat je 'm door kunt spoelen met een tuinslang? Als het ding zo oud is, dan is het misschien geen slecht idee om 'm te vervangen. O ja, wil nog wel opmerken, de door mij bovengenoemde radiator zou een quick disconnect transmissielijn (koeling transmissie) van 3/8 inch moeten hebben maar is in werkelijkheid ietsje groter - heb ik opgelost met een stukje rubber slang en een slangenklem maar jouw jeep is van '92 dus misschien zit het daar anders. Eventueel zou je nog kunnen denken aan de verhouding ethyleenglycol / water die niet goed is. In de onderste radiatorslang hoort een veer te zitten. Misschien dat de slang dicht klapt bij hoge toeren als er geen veer in zit. De laatste 2 dingen lijken mij niet zo waarschijnlijk. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
  13. Faxon auto literature verkoopt de originele service manuals voor de Compass. Op eBay worden deze ook wel aangeboden. Reken op een prijs van rond de 200 euro. De Haynes manual kan ook, maar ik vraag me af hoe kompleet de electrische schema's zijn voor de Europese varianten.
  14. Wie heeft er het electrisch schema van een Jeep Compass 2018 of waar zou ik dit kunnen bemachtigen? Gr. Peter
  15. Bedankt voor je reactie. Met het thermokoppel van m'n amprobe multimeter, meet ik steeds dezelfde temperatuur als die op het dashboard. De sensor werkt dus naar behoren. De radiator is origineel, denk ik. Ik kan me echter niet inbeelden hoe dat voor een te lage temperatuur kan zorgen. De waterpomp was twee jaar geleden aan de beurt maar ook daar stel ik me dezelfde vraag. Bij de thermostaat zat een O-ring voor rondom de thermostaat. Deze heb ik niet gemonteerd. (Ik bedoel hiermee niet de pakking. Die zit er natuurlijk wel op.) Graag nog een reactie! Philippe
  16. Hi Philippe, Misschien kun je met een infrarood thermostaat meten bij de temperatuursensor om uit te sluiten of het aan de sensor/temperatuurmeter ligt of dat het koelwater daadwerkelijk fluctueerd. Heb zelf ook een gates thermostaat en die blijft heel netjes staan 92 of 95 graden. Volgende stap is het vervangen van de koelvloeistof (als je dit nog niet gedaan hebt). Dan blijven eigenlijk alleen nog de waterpomp en de radiator over. Ik ben geen pro maar kan mij voorstellen dat het aan beide kan liggen. Heb zelf deze radiator gekocht voor mijn Cherokee uit 1999 en - tot nog toe - zeer tevreden. https://nl.aliexpress.com/item/1005001773227429.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.87.38d679d2h1izjM&gatewayAdapt=glo2nld Verder heb ik ook de waterpomp vervangen: HEPU P1716
  17. Jeep XJ 4.0 met LPG Temperatuur van koelwater bleef staan op 70°C, dus heb ik de thermostaat vervangen voor een model van Gates (92°C). Temperatuur blijft fluctueren tussen 70°C en 100°C. Is dit normaal? Hoe los ik dit op? Groeten
  18. Een “beetje” late reactie, maar hoe is dit afgelopen? Ik zit in dezelfde situatie, met dezelfde auto van dezelfde dealer in Dubai. Bedankt! Martijn
  19. oké bedankt 👍
  20. FSM = Factory Service Manual
  21. oké Ab, bedankt, wat bedoel je precies met de afkorting FSM ? Dan weet ik waar ik naar moet zoeken op het internet.
  22. Vooras is voorzien van een zogenaamde "vacuüm disconnect". Deze wordt geschakeld door een klepje op de tussenbak. Het kan heel goed dat door een los slangetje o.i.d. niet werkt. Probeer even een FSM van jou bouwjaar te vinden, daar staat precies beschreven hoe het behoort te werken.
  23. hallo forummers, gisteren weer tegen een ander probleem aangelopen (blijft een auto van 38 jaar oud........altijd wat !!) Ik had gisteren een aanhanger door het natte gras willen slepen, maar helaas begonnen de achterwielen al gelijk te slippen en stond ik al gauw vast. De 4x4 ingeschakeld maar dat hielp\deed dus niets. (gelukkig stond ik achter mijn huis dus niemand zag dat ik vast stond met een 4x4 auto 😁) uiteindelijk de aanhanger af moeten koppelen en heel voorzichtig met een paar rijplaten en in de 4 low stand toch losgekomen. Nou heb ik het forum al eens doorgespit om erachter te komen wat het probleem kan zijn, want er zit niet voor niets 4 wielaandrijving op, en moet dus wel weer werken. Klopt het dat de 4x4 wordt ingeschakeld middels een soort van vacuumslang ?. Ik denk niet dat het aan het differetieel ligt want ik heb nooit geen gekraak gehoord of andere vreemde geluiden. Het controlelampje op het dashboard doet het ook niet, maar het inschakelen van de 4x4 gebeurt toch puur mechanisch neem ik aan. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, en zo ja is dit een dure reparatie of is dit evt ook zelf te rerpareren ? alvast bedankt,
  24. bedankt voor de tip, pakking is inmiddels vervangen en doet zijn werk prima, motor blijft mooi droog\schoon. gisteren echter weer tegen een ander probleem aangelopen. (blijft een 38 jaar oude auto) de 4x4 werkt niet meer maar daar heb ik een ander topic voor gemaakt 😄
  25. Idd, een heel simpel dingetje! En accu heb ik gewoon bij de automaterialen zaak gehaald, ze hadden blijkbaar ook smalle accu's
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...