Spring naar bijdragen

Coach functie cruise control slaat tilt


Recommended Posts

hahaha, vandaag lapt mijn WJ mij weeral iets. het is nochtans niet lang geleden, maar hij kan het blijkbaar niet laten.:)

Situatie: Aan 90 km / u op cruise control aan het driven. Plots een vrachtwagen voor mij, die iets trager rijdt. Ik druk op coach om hem stapsgewijs 3km/u trager te laten rijden, maar de coach reageert niet. Ik druk meermaals, geen reactie...

Dan hou ik de coach knop ingedrukt en ja hoor, hij zakt verder naar 80 km /u.

Ok denk ik, nu ben ik op de goede snelheid, ik laat de coach knop los...:bye1::ohmy::ohmy::ohmy:

Schiet mijn WJ daar als een pijl vooruit, accelereert als een gek, precies alsof er een wolf achter hem aan zit, om volle bak over de 90km /u te gaan, zodat ik bijna die truck heb geramd...

wat nu ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan hou ik de coach knop ingedrukt en ja hoor, hij zakt verder naar 80 km /u.

Ok denk ik, nu ben ik op de goede snelheid, ik laat de coach knop los...:yes::ohmy::yes::ohmy:

Schiet mijn WJ daar als een pijl vooruit, accelereert -knip- over de 90km /u te gaan, zodat ik bijna die truck heb geramd...

Dat eerste is normaal, alleen moet ie wel stoppen bij die 90.

Mis. een reset (polen tegen elkaar) ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

coach functie werkt terug normaal ...:blush::wacko::wacko:

Gisteren op de E40 cruise ingesteld op 100.

Even coachen en ziezo, ik zit aan 97, 94, 91...

Even resumen en ik ga met 3km/u terug naar boven.

Wat heb ik er nu aan gedaan ???

NIKS ... :no:

Murphy zal gisteren ergens anders moeten wezen hebben zeker...:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van dit verhaaltje heb ik mijn cruise controll ook eens getest. Werkt gewoon zoals die moet werken. Dus bij coach -3 km en resume +3.

Trouwens als ik constant 80 rij op cruise controll hoeft het beestje maar 10 liter steeds duurder wordend spul te drinken en bij 120 13 liter. Na ongeveer 2000 km zit ik volgens computer op 14.5 liter !!!!! ongelooflijk maar wel waar. Sinds mijn LPG fatsoenlijk afgesteld staat heeft hij/zij stukje minder dorst.

Maarja, dus wel grote stukken constante snelheid gereden. maar toch .........

BLIJF BLIJ DAT IK RIJ IN EEN JEEPKE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

80 op de E-40 is te traag.

heb deze week nog op de zenuwen gewerkt van de truckers...:lol:

Op cruise aan 100 verbruikt mijn 4.0 10,5 liter op honderd oftwel 1:10 ongeveer.

Aan 120 stijgt dit inderdaad, zal wel aan de baksteenvorm liggen van het model...

dus ja, mooie country CD'tje in de player steken en relax man, cruisen is een vorm van genieten...

(... besparen...):wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, is normaal.

Het is wettelijk verboden om auto's op cruise te laten rijden beneden een bepaalde snelheid.

Stel dat je zo in stadsverkeer aan het cruisen bent aan 50 / u of zo, dat leidt tot gevaarlijke toestanden.

Varieert van merk tot merk, maar meestal werkt een cruise vanaf 70 / u

so, no panic ! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij ook. Werkt pas boven 60 km/u. Ik kan alleen het "downsteppen" met de coast-functie met stappen van 3km/u niet herkennen. Accel/resume geeft wel stapjes van 3km/u (2mph) sneller. Ik dacht ook dat de coast-funtie niet anders was dan idle uitrollen, omdat je je voorganger iets te snel nadert. Loslaten houdt dan je huidige snelheid aan. Ook kan ik in het instructieboekje niets anders vinden over de coast-functie dan hierboven beschreven.

Greetz,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt gelijk Hans,

de coast functie dient om tijdelijk de ingestelde snelheid te verminderen en dan terug naar boven te gaan wanneer je hem loslaat.

maar bij mij heb ik de indruk dat ik telkenmale iets trager ga rijden wanneer ik de coast knop even kort indruk;

Net hetzelfde als bij de accel knop dus, maar omgekeerd.

Als ik dus 5 maal kort na elkaar 'coast' dan rijdt ik makkelijk een heel stuk trager en blijft ie daar ook hangen.

nu ja, kan dus ook een malfunction zijn van mijn systeem hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar bij mij heb ik de indruk dat ik telkenmale iets trager ga rijden wanneer ik de coast knop even kort indruk;

Da's helemaat goed hoor; de coast-funktie is identiek aan de accel-funktie maar dan om een lagere snelheid in te stellen. Elke keer (kort) drukken is ca. 3km/h minder snel. Ingedrukt houden betekent langzamer/sneller totdat je de knop loslaat.

Groetjes,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties!

Ben weer gerustgesteld. Als je van Mercedes naar JEEP overstapt is dat wel even wennen. Misschien gewenning of verwenning :)

Ik was gewend om juist in de bebouwde kom de "cruise" te gebruiken om bekeuringen te voorkomen.

Zou het op éen of andere manier in te stellen zijn?:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...