Spring naar bijdragen

radiateur vervangen


Recommended Posts

Eergisteren zeek de koelvleoistof ineens onder de auto vandaan en bleek dat het aftapkraantje linksonder eruit geklapt was en ergens op de A67 lag :lol:

Nu heb ik een andere radiateur geregeld MAAR: aan de linkerzijde (als je voor de auto staat) zitten 2 leidingen aangesloten die voor zover ik weet voor de koeling van de bak zijn? Door het loshalen is er wat uit deze leidingen gelopen en in de nieuwe radiateur zit natuurlijk geen olie....

Hoeveel en waar vul ik dit bij en controleer ik het zaakje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die twee leidingen zijn inderdaad van je automaatbak-koeling. Bij het loshalen zal er wel wat zijn uitgelopen dus is het verstandig om het niveau te controleren en eventueel bij te vullen.

Controleren doe je door de automaat warm te rijden, op de handrem zetten, alle standen een keer doorlopen (P,R,N,D,1,2) en laten staan in N. Daarna de automaatolie peilen mbv de peilstok. Als je voor de auto staat, zit die aan de rechterkant, achteraan vlakbij het schutbord met een geel handvat.

Indien je hem een beetje moet bijvullen, dan gaat dat via hetzelfde 'gat' m.b.v een trechtertje o.i.d. Gebruik de zoekfunktie op het forum even om te zien welk type olie je evt. moet gebruiken; er zijn nogal wat verschillende meningen :blush:

Greetz,

Mike

ZJ 5.9 1997

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...