Spring naar bijdragen

oliedrukmeter


Recommended Posts

Hoi jeeprijders,

Toen ik vanmorgen naar mijn werk reed zag ik dat mijn oliedrukmeter raar deed. Wanneer ik normaal rijd (weinig gas en zo'n 60 km/h) staat de meter op 5.4 wanneer ik het gas loslaat vliegt hij meteen naar 3. als je dan weer gas geeft gaat hij weer naar 5.4. Als ik de motor afzet valt de meter langzaam naar 0 (niet in een keer).

Er is een 1.5 maand geleden een nieuwe oliedruksensor opgekomen.

Wat kan dit zijn en maak het uit ?? De auto rijd niet anders als normaal. En lekt volgens mij ook niet.

Groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik zit eerder te denken dat je een verkeerd type oliedrukzender hebt gekregen.

Een met te veel weerstand,waardoor hij gewoon te hoog aangeeft.

Of je hebt ergens een hoge overgangsweerstand,bijvoorbeeld het stekkertje op de zender.

Je kan proberen dat een beetje schoon te maken en wat heen en weer te wiebelen,kijken of het dan beter wordt.

De zender zou een weerstand moeten hebben tussen de 1 en 87 ohm.

Voor tussen resp 0 en 80 psi oliedruk.

Oja 1 bar is ongeveer 14,6 psi.

Je kan nog een testje doen voor de meter in je dash.

Trek het stekkertje van de zender af,de meter moet nu naar "high" gaan.

Druk het stekkertje tegen het blok,de meter gaat nu naar "low".

Doet ie dat? Mooi,dan is de meter goed en zit het probleem bij de zender,of in het draadje erheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik heb een paar weken geleden ook een nieuwe oliedruksensor vernieuwd omdat ik ook dezelfde problemen had lekte door de sensor in de eerste 3weken alles in orde maar op vakantie geweest en onderweg ook in de hoek en tydens een stop contact uit op 0 contact aan op 3 zonder dat de motor loopt en als ik gas geef schiet die de hoek in wat is dit dan??? groetjes wools

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klinkt een beetje als hetzelfde probleem.

Als ik jullie was,dan zou ik eerst dat testje met die stekker doen,als dat goed is,dus de meter is in orde,zou ik de zender doormeten.

En als die ook goed blijkt te zijn zit er niets anders op dan de oliedruk bij draaiende motor te meten.

Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de overdrukklep in de oliepomp vastzit.

Dat zou leiden tot die heel hoge druk,en misschien ook wel tot een lekkende zender.

Succes mannen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...