Spring naar bijdragen

Dana 44 assen onder CJ


charlie
 Share

Recommended Posts

Ik kan een set Dana 44 assen van onder een Wagoneer vandaan kopen, hierin zit een 4,10 overbrenging, en de dif zit op de juiste plek voor mijn Quadratec.

Wat houd zo'n verbouwing precies in, en waar moet ik allemaal rekening mee houden als ik hieraan zou willen gaan beginnen?

Ik weet dat de assen aanzienlijk breden zijn, dus andere spoorverbreders lijkt me logisch, maar hoe zit het met ophanging naar chassis, en alle overige verbindingen?

En is een set 44 assen inderdaad zo'n verbetering ten opzichte van wat er nu onder zit (Dana 30 en AMC 20 met 3,54 overbrenging)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zeker een verbetering ten opzichte van wat je nu hebt !!!

Nadeel is echter dat er heel veel moet worden aangepast om een en ander passend te maken.

Denk daarbij vooral aan bv. je bladveren en de breedte van je chassis, dit komt niet overeen en zal dus aangepast moeten worden door de veren naar binnen te brengen ( kan dat ivm klok ?) of je veersteunen aan de buitenzijde van je chassis te maken ( levert weer rottige krachten voor je chassis op ).

Ik heb er ook wel eens mee gespeelt maar vond het teveel gedoe, verkijk je niet op het werk en de kosten die hier in gaan zitten !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...