charlie Geplaatst August 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2007 Ik kan een set Dana 44 assen van onder een Wagoneer vandaan kopen, hierin zit een 4,10 overbrenging, en de dif zit op de juiste plek voor mijn Quadratec. Wat houd zo'n verbouwing precies in, en waar moet ik allemaal rekening mee houden als ik hieraan zou willen gaan beginnen? Ik weet dat de assen aanzienlijk breden zijn, dus andere spoorverbreders lijkt me logisch, maar hoe zit het met ophanging naar chassis, en alle overige verbindingen? En is een set 44 assen inderdaad zo'n verbetering ten opzichte van wat er nu onder zit (Dana 30 en AMC 20 met 3,54 overbrenging) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst August 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2007 Het is zeker een verbetering ten opzichte van wat je nu hebt !!! Nadeel is echter dat er heel veel moet worden aangepast om een en ander passend te maken. Denk daarbij vooral aan bv. je bladveren en de breedte van je chassis, dit komt niet overeen en zal dus aangepast moeten worden door de veren naar binnen te brengen ( kan dat ivm klok ?) of je veersteunen aan de buitenzijde van je chassis te maken ( levert weer rottige krachten voor je chassis op ). Ik heb er ook wel eens mee gespeelt maar vond het teveel gedoe, verkijk je niet op het werk en de kosten die hier in gaan zitten !!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst August 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2007 he charlie . ben vandaag wezen kijken naar een cj met bredere assen . van een scout . daar hebben ze ook de bladveren langs het chassis gebouwd. vond het niet zo geweldig.inv het diff. ga zelf verder zoeken voor iets anders wat wel gaat. mvg maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.