Spring naar bijdragen

fenders cherokee xj?


dudley
 Share

Recommended Posts

halla allemaal,

Ik wil brede fenders plaatsen op mijn cherokee om de bredere velgen met banden meer ruimte te bieden.De jeep is al verhoogd maar hoe werken die fenders?

Ik zag dat je fenders kon plaatsen op de oude bevestigingspunten maar ik zag ook dat er fenders waren waarbij je een stuk van de wielkast moet verwijderen.Klopt dit? Ik heb er een 3 inch verhoging onder zitten en bij sommige omstandigheden lopen de velgen met banden aan op de rand van de wielkast.Kan ik dit voorkomen door fenders te nemen waarbij ik ook moet gaan zagen in de wielkast? En weet iemand een goed adresje die dit kan doen voor mij en ook gelijk de juiste fenders kan leveren.

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorbeelden zijn:

Bushwacker Cut-Out fenders (zoals de naam al zegt moet je bij deze de wielkasten vergroten)

CT89JeepCherokee2D_10912.jpg

Of de Bushwacker Extend-a-fender:

EX96JeepCherokee_10905.jpg

Bij die bovenste zul je inderdaad het aanlopen van het wiel in de wielkast kwijt zijn. Echter deze fenders zijn zo groot dat het pas een beetje oogt als je 33'ers of groter rijdt. Jij rijdt waarschijnlijk 31'ers (?) Dan wordt het wel erg erg lomp.

Wat je in dat geval beter kunt doen in mijn ogen is de extend-a-fender pakken voor de breedte van de band en bump stops plaatsen ter voorkoming van het aanlopen bij het inveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorbeelden zijn:

Bushwacker Cut-Out fenders (zoals de naam al zegt moet je bij deze de wielkasten vergroten)

Of de Bushwacker Extend-a-fender:

Bij die bovenste zul je inderdaad het aanlopen van het wiel in de wielkast kwijt zijn. Echter deze fenders zijn zo groot dat het pas een beetje oogt als je 33'ers of groter rijdt. Jij rijdt waarschijnlijk 31'ers (?) Dan wordt het wel erg erg lomp.

Wat je in dat geval beter kunt doen in mijn ogen is de extend-a-fender pakken voor de breedte van de band en bump stops plaatsen ter voorkoming van het aanlopen bij het inveren.

Ik maak gebruik van de 16 inch velgen met 32 inch Fedima banden.

Dus dan kan ik ook beter gebruik maken van de Bushwacker Extend a fender?

Bij wie kan ik dit het beste laten doen?

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...