Spring naar bijdragen

Olielekkage ZJ 4.0


Recommended Posts

Hallo Jeeprijders,

Ik heb weer een probleem met mijn GC 4.0 6 cilinder uit 1994,;) hij lekt aardig veel olie sinds vanmiddag. Ik had zo'n 20 kilometer aardig hard gereden wegens ontzettende haast zo'n 160 constant (ik weet het haastig gespoed is zelden goed.) en sindsdien druipt de olie eruit. zover ik kan zien komt het ergens achter het oliefilter vandaan (daar in de buurt.) De motor loopt nog goed en de oliedruk is ook goed. Heeft iemand enig idee waar die lekkage vandaan komt en of het een zware opratie zou kunnen zijn. We hebben net de onderkant effe schoongespoten maar vanwege de regen effe opgehouden.

Groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit een sensor denk ik vlak bij het oliefilter (er komt teminste een draad uit) die komt bij een soort van blok vandaan waar ook het oliefilter aanzit daar lekt hij uit (uit die sensor). Wanneer de motor gestart wordt bouwt hij daar druk op en duwt de stekker naar achter. wat is dit voor een sensor ?? ik kan hem niet vinden in de haynes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gister geen woord meer getypt omdat het echt mijn dag niet was, gezakt voor mijn CE rijbewijs omdat ik te hart reed, de olielekkage met de GC en ik straal het blijkbaar ook door naar jou dat jouw sensor afbrak. :bye1:

Ik heb bij B&S een nieuwe sensor gehaald en hij zit er weer in en lekt niet meer.:wacko:

Groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...