Spring naar bijdragen

overdrive werkt niet


Recommended Posts

Ik heb een 1993 Grand Cherokee V8 5200cc met automaat en overdrive, en 21000 echte kilometers. De wagen heeft 6 jaar niet gereden en is in nieuwstaat.

Volgend probleem doet zich voor: de overdrive wil niet inschakelen, blijft dus in derde (3500 rpm bij 110 km/uur), verbruik ligt boven de 20 liter per 100 km.

Zowel het lampje van de overdrive on/off switch als dat van de net daarboven gelegen achterruitondooier brandt zeer zwak als ik die inschakel, dus het probleem is waarschijnlijk elektrisch. Ik hoor wel het relay van de achterruitondooier klikken als ik de knop indruk. Wie weet hier iets over???

Bij voorbaat bedankt, Emile.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke auto staat er nou in g.dsnaam 6 jaar stil?!?!... om vervolgens weer als nieuwstaat te rijden. Stilstand (langdurig) is nooit goed voor een auto (tenzij hij speciaal geprepareerd wordt, zoals bij oldtimers gebeurd). Maar goed als het een goede auto is, is het natuurlijk niet gek.

Ik weet niet hoe goed je engels is, maar heb je de amerikaanse forums al geprobeerd? www.nagca.com , www.jeepsunlimited.com en www.jeepforum.com natuurlijk. Deze bestaan al veel langer als dit forum (niet negatief bedoeld) en bevatten bergen aan informatie en ervaringen.

btw. een verbruik van 20 ltr per 100 km is vrij normaal hoor. Mijn ZJ loopt in woon/werkverkeer tussen de 20 en 24 ltr per 100 km. Alleen bij veel snelweggebruik zakt het gemiddeld naar 13 à 15 ltr per 100 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...