Spring naar bijdragen

Verschillende Banden Op De Aangedreven As


Recommended Posts

Ik had het er vandaag met Blauwiskud over en we kwamen er niet uit. Het reservewiel van mijn XJ-2001 is groter dan de andere wielen.

Ik zag daar niet zo'n probleem in omdat ik denk dat het differentieel het verschil in draaisnelheid opvangt. Blauwiskud dacht daar anders over en toen hij de woorden "limited slip" liet vallen, kwamen we er niet meer uit.

Als dat een probleem is, is het dan erg als je er een kilometer mee hebt gereden en nooit harder dan 50?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is het geen probleem inderdaad op zo'n korte afstand met die lage snelheid.

Het kan ook wel langer en op hogers snelheid maar leg dan de afwijkende maat op de vooras, idd zoals je zelf al aangeeft ivm de LS.

Het diff vangt het verschil wel op, 't zal alleen iets meer slijtage opleveren maar als je het er niet duizenden km's onder laat zitten is dat niet noemenswaardig.

Ter vergelijking ik heb 20.000 km gereden met voor 235/70R15 en achter 235/75R15 ook in 4WD fulltime dus in dat geval was het het diff in de tussenbak die dat verschil opgevangen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...