Spring naar bijdragen

Antenne Mast Vervangen


Recommended Posts

Jaco,

Ik heb bij mij al eens het tandriempje vervangen, omdat dit gebroken was. Ik moest daarom m'n antennehuis ook openschroeven.

Dat betekende dus binnenkant van het spatscherm er uit halen, zit op een paar plekken vast, en je kunt zo bij de gehele antenne. Maar dit kostte even tijd.

Als je alleen de spriet moet vervangen, met daaraan je tandriem dan kun je boven op het spatbord de antenne losschroeven en de restanten van de spriet eruit trekken, combineer dit met het aanzetten van de antennemotor. je kunt hem er dan zo verder uittrekken.

Inbrengen van de nieuwe antenne met tandriem gebeurt dan op dezelfde wijze. Tandriem erin brengen en antennecontact uitzetten zodat de antennemotor de antenne weer intrekt. Vervolgens antenne vastklikken schroef erop en het zou weer goed moeten zijn.

Ik heb overigens mijn antennespriet via Ebay uit de VS laten overkomen. Kostte bij elkaar in totaal iets van euro 22,-. Zie bijvoorbeeld volgende link:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Power-ANTEN...sspagenameZWD2V

Er staat bij deze link ook nog een ebschrijving hoe het moet.

Of zoek bij ebay wereldwijd onder: antenna grand cherokee

Succes,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush: Bedankt Peter,

Kijk daar heb ik wat aan. Denk dat ik dan toch ook de behuizing moet openen, want bij mij is vermoedelijk ook het laatste stukje van de tandriem afgebroken, want hij gaat wel uit, maar in alleen als ik hem het eerste stukje help zodat hij het tandriempje weer pakt.

Had ik nou maar eerst even op het forum geinformeerd, want heb nu bij de dealer 60 euries voor die spriet betaald.

Ga van de week ermee aan de slag.

Nogmaals bedank.

Gr,

Jaco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Manne (dames??) ik heb een 'vaste' antenne spriet. Zou deze te vervangen zijn voor een electronische welke bij aan/uitzetten inklapt? Heeft iemand daar ervaring mee? Ook heb ik vaste spiegels (buitenspiegels) welke ik niet kan inklappen, dit is soms best wel hinderlijk, zijn deze eventueel ook te vervangen voor inklapbare buitenspiegels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...